Seat Arona TGI: Οικολογία και οικονομία
25% λιγότερο CO2, 75% λιγότερα NOx, χαμηλότερο κόστος κίνησης και από τη βενζίνη, και από το diesel: Tο φυσικό αέριο αποτελεί μια προσιτή για όλους «πράσινη» λύση του σήμερα.🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά ┋
Το φυσικό αέριο δεν είναι πετρελαϊκό παράγωγο, δεν επηρεάζεται από τις απρόσμενες διακυμάνσεις στις τιμές του πετρελαίου και τελικώς είναι σαφώς φθηνότερο από τα άλλα καύσιμα. Καθώς, δε το φυσικό αέριο είναι πιο αποδοτικό καύσιμο, απαιτείται καύση μικρότερης ποσότητας για την παραγωγή της ίδιας ενέργειας: σύμφωνα, δε, με υπολογισμούς της Seat, η ενέργεια που παράγεται από 1 kg CNG είναι ισοδύναμη με περίπου 2 λίτρα LPG ή 1,3 λίτρα diesel ή 1,5 λίτρο βενζίνης.
Στην περίπτωση της αξιοποίησής του σε οχήματα, χρησιμοποιείται σε συμπιεσμένη μορφή (Compressed Natural Gas – CNG). Τα αυτοκίνητα που τροφοδοτούνται με CNG αποτελούν μία συμφέρουσα εναλλακτική λύση που έρχεται να καλύψει το κενό μεταξύ των συμβατικών και των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, αντιπροσωπεύοντας τη στρατηγική βάση για την αύξηση της φιλικότητας προς το περιβάλλον ενώ παράλληλα αποτελούν ελκυστική εμπορική πρόταση για τους πελάτες. Χαρακτηριστικό δείγμα τέτοιου οχήματος αποτελεί το νέο Seat Arona TGI, τo πρώτο SUV φυσικού αερίου.
Πλήρως λειτουργικό
Η έκδοση φυσικού αερίου του Arona διαθέτει τρικύλινδρο, 12-βάλβιδο κινητήρα 1.0 TGI που συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι ταχυτήτων και αποδίδει 90 ίππους (μεταξύ 4.500 και 5800 στρ./λεπτό) ενώ η μέγιστη ροπή του φτάνει τα 160 Nm (1.900 - 3.500 στρ./λεπτό) Επιτυγχάνει δε αξιοπρεπέστατες επιδόσεις, με τελική ταχύτητα 172 km/h και 0-100 km/h σε 12,8 δευτερόλεπτα.
Εκτός από τον εξοπλισμό που διαθέτουν οι εκδόσεις βενζίνης, το νέο Arona TGI διαθέτει επιπλέον το αντίστοιχο «ρεζερβουάρ» CNG, τάπα πληρώσης φυσικού αερίου δίπλα στη τάπα βενζίνης, αρκετούς αισθητήρες θερμοκρασίας και πίεσης αερίων, ρυθμιστή πίεσης και σύστημα τροφοδοσίας του αερίου, αλλά και δείκτες στάθμης καυσίμου για κάθε δεξαμενή, στον πίνακα οργάνων. Διαθέτει, επίσης, ενισχυμένα πιστόνια και βαλβίδες για αυξημένη αντοχή και καλύτερη κυκλοφορία του αερίου στο θάλαμο καύσης. Επιπλέον, το turbo είναι πιο ελαφρύ ώστε να προσφέρει άμεση απόκριση του κινητήρα στο πάτημα του γκαζιού. Σημειώστε ότι το αέριο φυλάσσεται συμπιεσμένο στα 200 bar, αλλά οι δεξαμενές αντέχουν υπερδιπλάσια πίεση, ώστε η ασφάλεια να είναι απολύτως εγγυημένη.
Το γέμισμα κοστίζει μόνο 13 ευρώ
Οι τρεις δεξαμενές (μπουκάλες) CNG, είναι τοποθετημένες κάτω από το πάτωμα και χωρούν 14,3 κιλά CNG τα οποία προσφέρουν αυτονομία 400 χιλιομέτρων, ενώ υπάρχει και ένα μικρό ρεζερβουάρ βενζίνης, που προσφέρει δυνατότητα κίνησης για άλλα 160 χιλιόμετρα. Με την τρέχουσα λοιπόν τιμή του φυσικού αερίου στη χώρα μας (0,889 €/kg) προκύπτει ότι ένα «γέμισμα» κοστίζει περίπου 13 ευρώ, με το κόστος ανά χιλιόμετρο να περιορίζεται στα 3 λεπτά (€ 0,03). Με τη μέση τιμή της βενζίνης στο 1,651 €/lit. το αντίστοιχο χιλιομετρικό κόστος ξεπερνά τα 8 λεπτά.
Το Arona TGi είναι λοιπόν προσανατολισμένο κατά κύριο λόγο στη χρήση του φυσικού αερίου, με την βενζίνη να χρησιμοποιείται κυρίως για τις περιπτώσεις που δεν υπάρχει κοντά κάποιο πρατήριο CNG. Η μετάβαση από το ένα καύσιμο στο άλλο πραγματοποιείται εντελώς αυτόματα χωρίς ο οδηγός να αντιλαμβάνεται κάτι. Η βενζίνη χρησιμοποιείται επίσης περιστασιακά, για την εκκίνηση του κινητήρα όταν η θερμοκρασία είναι χαμηλότερη από -10 βαθμούς Κελσίου.
Η Μέρκελ... επιστρέφει με τα απομνημονεύματά της - Αναφορές και στην Ελλάδα του 2015
Ρεύμα: Έρχεται νέος φόρος για τις επιδοτήσεις του χειμώνα - Δίχτυ προστασίας και στις επιχειρήσεις
Φαρμακονήσι: Εντοπίστηκαν 19 μετανάστες - Αναζητείται ένα άτομο στη θάλασσα
Το τελευταίο «αντίο» στον Δημήτρη Σούρα - Πλήθος κόσμου στην κηδεία του ψυχιάτρου
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr