Διπλή δοκιμή: Volvo V60 D4 και T6 AWD
Αγνοώντας τις προκαταλήψεις που θέλουν τα στέισον να παραπέμπουν σε… επαγγελματική χρήση, η σουηδική εταιρία προτείνει ένα όμορφο, γρήγορο, πρακτικό και premium μοντέλο🕛 χρόνος ανάγνωσης: 6 λεπτά ┋
Πάντα ήταν δύσκολα στην Ελλάδα τα πράγματα για τα στέισον, ανεξαρτήτως της κατηγορίας μεγέθους και τιμής στην οποία ανήκαν. Η αντίληψη ότι προορίζονται για… υδραυλικούς, τα είχε καταδικάσει να ζουν στο περιθώριο των πωλήσεων όταν στην Ευρώπη συναγωνίζονταν ή και ξεπερνούσαν τα αντίστοιχα σεντάν.
Βεβαίως, μπορεί κανείς να πει ότι τα πράγματα με την πάροδο του χρόνου βελτιώθηκαν κάπως, τώρα όμως ζούμε την επέλαση των SUV, που συμπιέζουν όλους τους τύπους αυτοκινήτων, σε όλες τις κατηγορίες. Ωστόσο η Volvo δεν δείχνει να πτοείται και έχοντας εξήντα χρόνια εμπειρία στην κατασκευή «ιδιαίτερων», πρακτικών και… γρήγορων στέισον λανσάρει το ολοκαίνουριο V60 – που είναι βασισμένο στην πλατφόρμα SPA (Scalable Product Architecture) των XC60 και των μοντέλων της σειράς 90 - δίνοντας μάλιστα και ιδιαίτερο βάρος στην προβολή του.
Και εμείς οδηγούμε το εντυπωσιακό αυτοκίνητο σε δύο εκδόσεις του: την προσθιοκίνητη diesel “D4” των 190 ίππων και την τετρακίνητη βενζινοκίνητη “Τ6 AWD” των 310 ίππων.
Το στιλ της πρακτικότητας
Ότι έχεις να κάνεις με Volvo το καταλαβαίνεις από μακριά. Με μήκος που φλερτάρει με τα 4,80 μέτρα, το πανέμορφο V60 δείχνει να πατάει με σιγουριά στο δρόμο, χάρη και στο μεγάλο μεταξόνιο των 2.872 mm, ενώ κοιτώντας το από το πλάι σου δίνει την εντύπωση βέλους και εντέλει καταλήγεις στο συμπέρασμα ότι είναι σαφώς πιο κομψό από το τετράθυρο S60!
Στο εσωτερικό, το γνωστό… τάμπλετ, η μεγάλη - τοποθετημένη στο κέντρο του ταμπλό – 12,3’’ οθόνη ελέγχου των διαφόρων λειτουργιών, αποτελεί σήμα-κατατεθέν και του V60, ενώ τα αναπαυτικά καθίσματα με το χαρακτηριστικό σχήμα, όχι μόνο προσφέρουν την αίσθηση του «πουφ», αλλά συμβάλλουν και στην παθητική ασφάλεια με τα συστήματα SIPS και WHIPS. Καλή η γενική εργονομία, σωστή η θέση οδήγησης, επειδή όμως κανείς δεν είναι τέλειος υπάρχουν κάποιες, λίγες είναι αλήθεια «αστοχίες», όπως οι μικρές σε μέγεθος ενδείξεις της κατανάλωσης που θα δυσκολέψουν στην ανάγνωση τους πρεσβύωπες…
Η ποιότητα κατασκευής είναι υψηλού επιπέδου, ενώ η αίσθηση της πολυτέλειας εξαρτάται από τα αξεσουάρ που θα επιλέξει ο αγοραστής (καλό δέρμα ή… πολύ καλό δέρμα, ξύλινες επενδύσεις κλπ.) Σε κάθε περίπτωση οι επιβαίνοντες εισπράττουν την αίσθηση της στιβαρής κατασκευής – η οποία είναι απαραίτητη όταν έχουμε να κάνουμε με “premium” μοντέλα.
Από την άλλη, ως στέισον που σέβεται τον εαυτό του, το V60 προσφέρει περισσότερα από 500 λίτρα για αποσκευές κρυμμένες κάτω από την εταζέρα, ενώ ταυτοχρόνως – χάρη στο μακρύ του μεταξόνιο – δεν έχει πρόβλημα να φιλοξενήσει ακόμα και παίκτες του μπάσκετ στο πίσω κάθισμα. Έξυπνες λύσεις, όπως η συρόμενη εταζέρα που μετακινείται προς τα πάνω για να διευκολύνει τη φορτο-εκφόρτωση, χωρίς να βγαίνει από τους «οδηγούς» της, αλλά και το πάτωμα του πορτμπαγκάζ με τον ειδικό γάντζο στερέωσης που το κρατά σηκωμένο ώστε να έχεις πρόσβαση στο χώρο της ρεζέρβας αυξάνουν περαιτέρω την πρακτικότητα.
Επιδόσεις για όλους
Ίδιος ακριβώς κυβισμός αλλά διαφορετικό καύσιμο δεν είναι ότι πιο συνηθισμένο κυκλοφορεί… Και όμως, η συνταγή που σημάδεψε την καινούρια εποχή της Volvo έχει αποδειχθεί αποτελεσματική και οι δίλιτροι, 4-κύλινδροι κινητήρες “DRIVE-E” αποδεικνύονται κατάλληλοι για όλες τις χρήσεις – και καταφέρνουν να κινήσουν γρήγορα τα κάπου 1700 κιλά του V60. Το πόσο γρήγορα θα κινηθείς έχει να κάνει με το πόσο αποφασιστικά πατάς το γκάζι στην εκκίνηση, ενώ η τριψήφια ένδειξη στο ταχύμετρο έρχεται εξαιρετικά εύκολα, ακόμα και με τον «μικρό» κινητήρα των 190 ίππων, που σε κάθε περίπτωση – με τη βοήθεια και της ενδιαφέρουσας ηχομόνωσης - κάνει ελάχιστα αισθητή την παρουσία του στην καμπίνα.
Ωστόσο η μετάβαση από τον D4 στον Τ5 ισοδυναμεί με ένα μικρό σοκ. Εδώ οι αντιδράσεις είναι πολύ πιο άμεσες και η αίσθηση που σου δίνει το βενζινοκίνητο V60 είναι της… εκτόξευσης! Αν στο ντίζελ χρειάζεται να πατήσεις το γκάζι, εδώ απλώς το χαϊδεύεις, καθώς κάτω από το εμπρός καπό κρύβονται 120 ίπποι επιπλέον.
Το δικό της ρόλο σε αυτή την αίσθηση παίζει η τετρακίνηση, που αποτρέπει οποιαδήποτε απόπειρα σπιναρίσματος των τροχών, ενώ παράλληλα δίνει το κάτι παραπάνω στην ούτως ή άλλως υψηλού επιπέδου οδική συμπεριφορά, εμπνέοντας σιγουριά στον οδηγό που βρίσκεται να κινείται στις στροφές με παραπάνω χιλιόμετρα απ’ όσα νομίζει. Έχοντας ούτως ή άλλως υψηλά περιθώρια πρόσφυσης ως D4, το V60 αποδεικνύεται πραγματικό τρένο ως T6 AWD. Και όλα αυτά με την «απλή» ανάρτηση (υπάρχει και η σπορ, στην έκδοση R-Design) που προσφέρει την απαιτούμενη υψηλού επιπέδου άνεση, χωρίς να αφήνει το αμάξωμα να γέρνει.
Το αυτόματο κιβώτιο “geartronic” οκτώ σχέσεων που συνοδεύει και τα δύο V60 της δοκιμής μας λειτουργεί άψογα σε «καθημερινές» συνθήκες, ενώ διαθέτει και χειροκίνητη λειτουργία. Θα θέλαμε, ωστόσο, λίγο πιο γρήγορα κατεβάσματα στο πάτημα του γκαζιού, ενώ θα προτιμούσαμε να προσφέρονται και «πεταλούδες» (paddles) αλλαγής ταχυτήτων στο τιμόνι, κάτι που θα διευκόλυνε τον οδηγό να αξιοποιήσει πλήρως τις δυνατότητες του αυτοκινήτου.
Δια ταύτα
Το V60 είναι από τις περιπτώσεις που σε οδηγούν στην κοινοτυπία – σε κάνουν να θέλεις να μιλήσεις για το τέλειο (ή τέλος πάντων σχεδόν τέλειο…) οικογενειακό αυτοκίνητο. Και χώρους έχει, και πρακτικό είναι, και όμορφο είναι, και γρήγορο είναι… Κινδυνεύεις επίσης να μιλήσεις και πάλι για… ανήσυχους οικογενειάρχες, έστω και αν τα αυτοκίνητα που οδηγήσαμε δεν είναι σπορ.
Στο ερώτημα βενζίνη ή ντίζελ, θα μπορούσε κανείς να παραπέμψει στην κατανάλωση, που στην πρώτη περίπτωση, αν «γλυκαθείς» από το γκάζι ξεπερνά εύκολα τα 13,0 λίτρα/100 χλμ. ενώ στη δεύτερη αν οδηγείς «νορμάλ», μπορείς να καις στην Αθήνα κάτι μεταξύ 7,0 και 8,0 λίτρων/100 χλμ. Μπορεί πάλι, αν κάνεις πολλά ταξίδια, να θέσεις ως κριτήριο την αυτονομία, οπότε και πάλι η πλάστιγγα γέρνει υπέρ τουD4. Η αλήθεια πάντως είναι ότι το T6AWD είναι τελικώς πιο ευχάριστο στην οδήγηση. Όπως επίσης είναι αλήθεια ότι το V60 έχει ακόμα ένα προσόν, πέρα από το ιδιαίτερο value for money (με βάση τα δεδομένα της κατηγορίας, φυσικά): διαφοροποιείται διακριτικά από το πανίσχυρο γερμανικό κατεστημένο, το οποίο καταφέρνει να αντιμετωπίσει επί ίσοις όροις…
Υπέρ
Σχεδίαση, χώροι για επιβάτες και αποσκευές, ποιότητα κατασκευής, οδική συμπεριφορά, άνεση ανάρτησης, επιδόσεις (ιδιαίτερα το Τ6), κατανάλωση (D4), τιμή (με βάση τα μέτρα της κατηγορίας)
Κατά
Εργονομικές μικροατέλειες, έλλειψη “paddles” στο τιμόνι
Τεχνικά Χαρακτηριστικά |
||
Κινητήρας |
V60 D4 Auto |
V60 T6 AWD Auto |
Κυβισμός: |
1969 cc |
1969 cc |
Ισχύς (PS / rpm): |
190 / 4250 |
310 / 5700 |
0-100 km/h: |
7,9’’ |
5,8’’ |
Ταχύτητα (km/h): |
220 |
250 |
Κατ/ση*(lit./100 km): |
5,3/4,1/4,5 |
9,6/5,8/7,2 |
Εκπομπές CO2 (g/km): |
119 |
171 |
M x Π x Y: |
4.761 x 1.850 x 1.427 mm |
|
Πορτμπαγκάζ: |
529 – 1441 lit. (VDA) |
|
Τιμή: |
€ 53.664** |
€ 54.648** |
ΣΥΡΙΖΑ: Ο Σωκράτης Φάμελλος πρόεδρος, τα προβλήματα της Κουμουνδούρου άλυτα – Η συμμετοχή, ο ισχυρός παράγοντας Πολάκης και τα σενάρια επιστροφής της Νέας Αριστεράς
Στο «χαρτί» της οικονομίας επενδύει η κυβέρνηση - Ποια σήματα θα εκπέμψει ο Μητσοτάκης στο υπουργικό συμβούλιο
ΜΜΜ: Ερχονται ανέπαφες πληρωμές και «έξυπνες» στάσεις, αλλά τα ανεκτέλεστα δρομολόγια αποθαρρύνουν τους επιβάτες
Διεθνολόγος για πόλεμο στην Ουκρανία: «Τρομακτική η επιτάχυνση των εξελίξεων - Μεγάλοι κίνδυνοι»
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr