Νέο Toyota Rav4: Η επιστροφή του πρωτοπόρου
Περισσότερο υβριδικό από ποτέ είναι το νέο SUV της Toyota που επανέρχεται στο προσκήνιο τεχνολογικά αναβαθμισμένο, αισθητικά βελτιωμένο και με αξιοζήλευτη ποιότητα κατασκευής🕛 χρόνος ανάγνωσης: 6 λεπτά ┋
Δεν είναι τυχαίο αυτοκίνητο το RAV4. Όπως δεν είναι και τυχαία εταιρία η Toyota, που 25 χρόνια πριν, το 1994, με την παρουσίαση του αποκλειστικά τετρακίνητου τότε μοντέλου πρώτης γενιάς, έθετε τις βάσεις για τη δημιουργία της όλο και πιο δημοφιλούς στις μέρες μας κατηγορίας των SUV.
Ήταν η πρώτη σοβαρή προσπάθεια για αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής με υπολογίσιμες δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου, αλλά και με αρκετά «ασφάλτινο» και πολιτισμένο χαρακτήρα. Το RAV4 της ψηφιακής εποχής έρχεται να δηλώσει παρών στις εξελίξεις που τρέχουν, καταθέτοντας τα οικολογικά διαπιστευτήριά του, χωρίς όμως να ξεχνά και τις παραδοσιακές αξίες που χαρακτηρίζουν τα “made in Japan” αυτοκίνητα…
Βασικά, υβριδικό…
Η Toyota είναι η εταιρία που καθιέρωσε σε ευρεία κλίμακα το υβριδικό αυτοκίνητο – και δεν μπορούμε να μην σχολιάσουμε το πόσο νερό κύλισε στο αυλάκι από το πρώτο Prius, που είχαμε οδηγήσει στο Βέλγιο το 1997, λίγους μήνες πριν από την «συγκρατημένη» έναρξη των πωλήσεών του, μέχρι σήμερα. Το 46% των πωλήσεων της ιαπωνικής εταιρίας (συμπεριλαμβανομένης και της Lexus) ήταν πέρυσι υβριδικά μοντέλα – και το ποσοστό αυτό ήταν ακόμα μεγαλύτερο στην Ευρώπη: 61%.
Βρισκόμαστε σε μια εποχή που το διοξείδιο του άνθρακα διώκεται ανηλεώς και η υβριδική τεχνολογία της Toyota αποτελεί ένα καλό μέσο για την επίτευξη των ορίων που θέτει η νομοθεσία – τουλάχιστον σε αυτή τη φάση. Δεν προκαλεί έκπληξη λοιπόν το γεγονός ότι το νέο RAV4 είναι βασικά… υβριδικό, αφού από τις τρεις μονάδες ισχύος με τις οποίες διατίθεται, οι δύο είναι υβριδικές, με βενζινοκινητήρα 2,5 λίτρων και έναν ή δύο ηλεκτροκινητήρες - για κίνηση αντίστοιχα στους εμπρός [FWD] ή στους τέσσερις [AWD] τροχούς (ο δεύτερος ηλεκτροκινητήρας κινεί τους πίσω τροχούς εξασφαλίζοντας την τετρακίνηση). Ενώ η μία «συμβατική» έκδοση έρχεται με βενζινοκινητήρα 2,0 λίτρων σε εκδόσεις FWD και AWD και μπορεί να συνδυαστεί τόσο με χειροκίνητο, όσο και με αυτόματο (συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης - CVT) κιβώτιο ταχυτήτων.
Τέρμα τ’ αστεία!
Όταν το μεγάλο αφεντικό, ο κ. Akio Toyoda, μιλάει για “no more boring cars” (όχι άλλα βαρετά αυτοκίνητα) τα πράγματα είναι σοβαρά. Η Toyota, μία από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες του κόσμου, μπορεί να παραχώρησε την πρώτη θέση στην παγκόσμια κατάταξη των πωλήσεων, αλλά ο… αγώνας συνεχίζεται. Και το πέμπτης γενιάς RAV4 που οδηγήσαμε στη Βαρκελώνη εντάσσεται αν θέλετε στο πλαίσιο μιας αντεπίθεσης με τη δημιουργία μοντέλων με πιο έντονο χαρακτήρα. Και αυτό είναι κάτι που φαίνεται διά γυμνού οφθαλμού, καθώς το ιαπωνικό SUV έχει εμφανώς «αγριέψει» αποκτώντας χαρακτηριστικά σχεδιαστικά στοιχεία που προσδίδουν δυναμισμό.
Απ’ έξω, λοιπόν, το αιχμηρό ντιζάιν στέλνει τα δικά του μηνύματα, ενώ στο μοντέρνο εσωτερικό τον πρώτο λόγο έχει η ποιότητα κατασκευής και η εργονομία. Μπορεί μάλιστα κανείς να θεωρεί την πρακτικότητα δευτερεύον στοιχείο, ωστόσο στην καθημερινότητα των μετακινήσεών μας «σαλόνια» όπως του RAV4 σου κάνουν σαφώς πιο εύκολη τη ζωή. Λεπτομέρειες όπως τα 3 usb εμπρός και τα άλλα 2 πίσω αποκτούν άλλη διάσταση στην ηλεκτρονική μας εποχή. Και μιλάμε βέβαια πάντα για ένα ευρύχωρο σαλόνι, καθώς οι διαστάσεις του αυτοκινήτου είναι «υπολογίσμες» (το μήκος του φτάνει τα 4,6 μέτρα) που πηγαίνει πακέτο με ένα αντίστοιχα μεγάλο πορτμπαγκάζ.
Στιβαρό
Η εντυπωσιακή αύξηση της ακαμψίας (57%) που ανακοίνωσαν οι Ιάπωνες είναι κάτι που δεν αργείς να το καταλάβεις οδηγώντας το αυτοκίνητο. Δεν χρειάζεται να μιλήσουμε για απουσία τριγμών – το καινούριο Toyota στου δίνει μια μοναδική αίσθηση μονολιθικότητας, είναι απίστευτα «δεμένο» και αυτό είναι ένα από τα πιο ισχυρά του σημεία, αλλά όχι το μοναδικό. Είναι και η εξαιρετική ανάρτηση που αυξάνει κατακόρυφα την αίσθηση του πολιτισμού, αντιμετωπίζοντας αθόρυβα τις όποιες «κακοτοπιές» συναντήσει. Τόσο στην άσφαλτο όσο και στο χώμα – και πρέπει να σημειώσουμε στο σημείο αυτό την υποδειγματική συμπεριφορά του αυτοκινήτου στην πραγματικά κακοτράχαλη διαδρομή που περιλάμβανε η οδήγηση στην Καταλωνία. Εκεί διαπιστώσαμε και το πόσο καλά λειτουργεί η ηλεκτρονική διαχείριση του συστήματος τετρακίνησης που υποκαθιστά με επιτυχία το λεγόμενο «μπλοκέ» διαφορικό, εξασφαλίζοντας αυξημένη πρόσφυση.
Η αναβάθμιση του υβριδικού συστήματος κίνησης, που εκφράζεται επίσης με τη σημαντική μείωση – κατά ένα ολόκληρο λίτρο ανά 100 χλμ. - της κατανάλωσης είναι επίσης αισθητή. Υπάρχει πάντα αυτή η αίσθηση της… ανεξαρτησίας των στροφών του κινητήρα από την ταχύτητα του αυτοκινήτου, αλλά σε σαφώς μικρότερο βαθμό. Πρακτικά – και με νορμάλ ρυθμούς κίνησης, τουλάχιστον στην υβριδική έκδοση και με την κίνηση στους τέσσερις τροχούς - τον βενζινοκινητήρα των 2,5 λίτρων δεν τον ακούς. Όπως γενικά δεν ακούς τους εξωτερικούς θορύβους, αφού η ηχομόνωση κάνει καλά τη δουλειά της. Μόνο με «τέρμα γκάζι» κάνει ενοχλητικά αισθητή την παρουσία του, για να ηρεμήσει και πάλι μόλις οι απαιτήσεις του οδηγού επανέλθουν σε φυσιολογικά επίπεδα.
Οδηγώντας το μάλιστα όπως ένα οποιοδήποτε αυτόματο αυτοκίνητο κινείσαι σαφώς πιο ξεκούραστα στην πόλη, ενώ τώρα σου προσφέρεται και η δυνατότητα να «δουλέψεις» το κιβώτιο χειροκίνητα, αλλάζοντας ταχύτητες μεταξύ σταθερών σχέσεων μετάδοσης, με τη βοήθεια των ειδικών χειριστηρίων στο τιμόνι.
Πλήρες πακέτο
Σταθερό στις ψηλές ταχύτητες και με αρκετά καλό κράτημα στις στροφές το νέο RAV4 εμπνέει εμπιστοσύνη στον οδηγό του. Δεν θα λέγαμε ότι είναι το πιο συναρπαστικό αυτοκίνητο της κατηγορίας, έχει όμως εξελιχθεί σε τέτοιο βαθμό που έχει το δικό του
ενδιαφέρον – και σίγουρα δεν έχει αντίπαλο σε αυτό που λέγεται στιβαρότητα. Πρόκειται για ένα εξαιρετικά πολιτισμένο αυτοκίνητο - για όλες τις χρήσεις – που καθώς είναι εξοπλισμένο με το «πακέτο» ασφαλείας Toyota Safety Sense δεύτερης γενιάς (περιλαμβάνει μεταξύ άλλων «ευφυές» cruise control, υποβοήθηση λωρίδας κυκλοφορίας με παρέμβαση στο τιμόνι, αλλά και σύστημα εντοπισμού πεζών τις βραδινές ώρες) προσφέρει προστασία υψηλού επιπέδου.
Στην Ελλάδα θα έρθουν σταδιακά όλες οι εκδόσεις με το λανσάρισμα να ξεκινά τον Φεβρουάριο και συνεχίζεται τον Μάρτιο. Ενώ τις αμέσως επόμενες μέρες θα γίνει γνωστός ο πλήρης επίσημος τιμοκατάλογος. Κύκλοι της αντιπροσωπείας επισήμαναν το γεγονός ότι το νέο υβριδικό RAV4 θα κοστίζει σημαντικά λιγότερο από το σημερινό – και η Ελλάδα είναι η μοναδική χώρα στην Ευρώπη που γίνεται κάτι τέτοιο. Οι «υβριδικές» τιμές λοιπόν θα ξεκινούν από τις περίπου 35.000 ευρώ, ενώ η τιμή εκκίνησης των συμβατικών εκδόσεων είναι τα 27.700 ευρώ.
«Φοβήθηκαν να την τιμήσουν»: Το ΑΠΘ δεν απένειμε τίτλο σπουδών στην οικογένεια της Κέλλυς που έχασε τη ζωή της στα Τέμπη - Η μητέρα της στο ethnos.gr
Θεσσαλονίκη: 55χρονος χειρουργήθηκε για σκωληκοειδίτιδα, τελικά είχε καρκίνο και τον ενημέρωσαν 1 χρόνο μετά!
Η κλήρωση της Εθνικής: Η Σκωτία αντίπαλος της Ελλάδας στα πλέι οφ του Nations League
Συνεχίζει στο «Emily in Paris» ο Λούκας Μπράβο - Επιστρέφει στη Γαλλία η σειρά
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr