Honda CR-V Hybrid: Υψηλή τεχνολογία για καθημερινή οικονομία
Γνωστό και διαχρονικό όνομα στην κατηγορία, το ευρύχωρο ιαπωνικό SUV επανέρχεται εφοδιασμένο με οικολογικά πιστοποιητικά που προκύπτουν από ένα ιδιαίτερης προσέγγισης υβριδικό σύστημα κίνησης🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋
Διαθέσιμο τόσο σε προσθιοκίνητες (FWD) όσο και σε τετρακίνητες (AWD) εκδόσεις είναι το νέο CR-V που εν έτει 2020 προσφέρεται και σε μια ενδιαφέρουσα υβριδική έκδοση, στο πλαίσιο της στρατηγικής εξηλεκτρισμού της γκάμας της ιαπωνικής εταιρείας. Μοντέλο με μακρά και επιτυχημένη πορεία στην ελληνική και τη διεθνή αγορά, με την πρώτη του γενιά να έχει λανσαριστεί το 1995, το δημοφιλές ιαπωνικό SUV είναι «χτισμένο» πάνω σε μια νέα πλατφόρμα, η οποία με τη βοήθεια μιας νέας γενιάς χάλυβα υπερυψηλής αντοχής διαμορφωμένου εν θερμώ οδηγεί σε ένα αυτοφερόμενο αμάξωμα με μειωμένο βάρος και ακαμψία εντυπωσιακά αυξημένη -κατά 25%- σε σχέση με το προηγούμενο CR-V.
Επιδόσεις συνδυασμένες με χαμηλή κατανάλωση, ιδιαίτερα στην πόλη εξασφαλίζει το υβριδικό σύστημα της Honda. Βενζινοκινητήρας, ηλεκτροκινητήρας, μοτέρ - γεννήτρια και μονάδα ελέγχου ισχύος βρίσκονται εμπρός, ενώ η μπαταρία κάτω από το πορτμπαγκάζ.
Διαφορετική προσέγγιση
Η «ευφυής» υβριδική τεχνολογία Intelligent Multi Mode Drive (i-MMD) της Honda περιλαμβάνει έναν δίλιτρο «ατμοσφαιρικό» βενζινοκινητήρα που αξιοποιεί την τεχνολογία «i-VTEC» και λειτουργεί σύμφωνα με τον κύκλο του Atkinson για να αποδώσει ισχύ 107 kW (145 PS), έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα 135 kW (184 PS), ακόμα μία ηλεκτρική μηχανή που παίζει τον ρόλο της γεννήτριας, μία μπαταρία ιόντων λιθίου και ένα κιβώτιο μιας σχέσης μετάδοσης. Το πώς συνεργάζονται όλα αυτά έχει οπωσδήποτε ενδιαφέρον και μπορούμε να πούμε ότι κατά ένα μέρος το συγκεκριμένο σύστημα κατατάσσεται στα υβριδικά συστήματα σειριακής λειτουργίας.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | ||
---|---|---|
2.0 FWD | 2.0 4WD I-MMD | |
ΒΕΝΖΙΝΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | 1.993 cm3 | 1.993 cm3 |
ΙΣΧΥΣ (ps/rpm) | 145/6200 | 145/6200 |
ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | 135KW (184 PS) | 135KW (184 PS) |
0-100 KM/H | 8,8'' | 9,2'' |
TAXYTHTA | 180 | 180 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ *(l/100 km) | 6,9 | 7,3 |
CO2* (G/KM) | 156 | 166 |
ΜxΠxY | 4.600Χ1.855Χ1.689mm | 4.600Χ1.855Χ1.689mm |
ΠΟΡΤΜΠΑΓΚΑΖ | 497/1.694 λίτρα | 497/1.694 λίτρα |
ΤΙΜΗ** | 24.990€ | 28.790€ |
*Τυποποιημένη κατανάλωση και εκπομπές CO2 συνδυασμένου κύκλου, WLTP **Χωρητικότητα με τα πίσω καθίσματα όρθια/αναδιπλωμένα, μέθοδος VDA |
Προσέξτε λοιπόν: εν κινήσει εναλλάσσονται μεταξύ τους τρία προγράμματα λειτουργίας, με στόχο, φυσικά, τη βέλτιστη απόδοση/οικονομία. Ο λόγος για τα:
- «EV Drive», η μπαταρία χρησιμοποιείται αποκλειστικά για κίνηση με τον ηλεκτροκινητήρα (κίνηση για δύο χιλιόμετρα),
- «Hybrid Drive», ο βενζινοκινητήρας κινεί τη γεννήτρια, που με τη σειρά της τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα, και
- «Engine Drive», ο βενζινοκινητήρας κινεί άμεσα τους τροχούς, με τη βοήθεια ενός ειδικού συμπλέκτη.
Στα παραπάνω έρχεται να προστεθεί, στις τετρακίνητες εκδόσεις, το σύστημα «Real Time AWD with Intelligent Control System», το οποίο περιλαμβάνει έναν πολύδισκο συμπλέκτη, ο οποίος συνδέει έναν άξονα μετάδοσης με το πίσω διαφορικό και ελέγχεται από μία ηλεκτροκίνητη υδραυλική αντλία.
Στην πράξη, το CR-V λειτουργεί ως «αυτόματο», έχοντας μάλιστα και το πλεονέκτημα της αυξημένης ροπής του ηλεκτροκινητήρα, που είναι διαθέσιμη από μηδέν στροφές, τη στιγμή της εκκίνησης.
Κορυφαία ποιότητα
Κατά τα άλλα, οι παραδοσιακές αρετές του μοντέλου δίνουν και στην περίπτωση της υβριδικής έκδοσης ένα ηχηρό «παρών»: κορυφαίοι χώροι, κορυφαία άνεση και για τους εμπρός και για τους πίσω επιβάτες, συνδυασμένοι με άφθονους, έξυπνους αποθηκευτικούς χώρους που επιτρέπουν στους επιβαίνοντες να μεταφέρουν «άπειρα» μικρά και μεγάλα αντικείμενα. Ιδιαίτερα χαρακτηριστική η περίπτωση του τεράστιου μεταβλητού αποθηκευτικού χώρου -με επιπλέον δύο «σωστές» ποτηροθήκες- ανάμεσα στα δύο εμπρός καθίσματα. Από την άλλη, υψηλότατη είναι η ποιότητα κατασκευής, με αποτέλεσμα το CR-V να δείχνει εξαιρετικά στιβαρό και αυτό είναι κάτι που επιβεβαιώνεται από τον τρόπο που συμπεριφέρεται εν κινήσει το αυτοκίνητο. Η Honda δεν κρύβει τη διάθεσή της να αναμετρηθεί στην αγορά και με αυτές που λέμε «premium» προτάσεις.
Την παράδοση ακολουθεί και ο εξοπλισμός, με τον κατάλογο των υψηλής τεχνολογίας -στάνταρ- συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης να είναι εντυπωσιακός.
Ο λόγος για το Honda Sensing™ που περιλαμβάνει Collision Mitigation Braking System (επιβράδυνση ή και την ακινητοποίηση του αυτοκινήτου για αποφυγή σύγκρουσης), Lane Departure Warning, Road Departure Mitigation, Lane Keeping Assist System (προειδοποίηση για αποχώρηση από λωρίδα κυκλοφορίας, διατήρηση του αυτοκινήτου στο κέντρο της λωρίδας κυκλοφορίας και επαναφορά σε αυτή με παρέμβαση στο τιμόνι για αποτροπή εξόδου από τον δρόμο), Adaptive Cruise Control (ευφυής αυτόματος πιλότος που διατηρεί απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα) κ.λπ.
Εχουμε λοιπόν έναν πλουσιότατο εξοπλισμό που δικαιολογεί απόλυτα την τιμή του υβριδικού CR-V.
Άλλη μια κακή ημέρα για τον σιδηρόδρομο: Νέες πολύωρες καθυστερήσεις, ενώ τέθηκε εκτός λειτουργίας το τελευταίο «Ασημένιο Βέλος»
Τουρκική αντιπολίτευση εναντίον Φιντάν: «Ασκείς εξωτερική πολιτική χωρίς πυξίδα και στρατηγική σε Αιγαίο και Κύπρο»
Στην Ευελπίδων η Ειρήνη Μουρτζούκου μετά τις μηνύσεις σε βάρος της: Θα της απαγγελθούν κατηγορίες
Ξανά απούσα από βασιλική υποχρέωση η Κέιτ Μίντλετον - Ανησυχία για την υγεία της
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr