ΕΥΘΥΤΑ: 16 χρόνια δράσεις για την οδική ασφάλεια
Ο άδικος και πρόωρος θάνατος ενός νέου παιδιού που περπατούσε αμέριμνα στο πεζοδρόμιο για να καταλήξει, χωρίς να φταίει, θύμα των τροχών - εξ αιτίας ενός οδηγού που βρισκόταν στο τιμόνι υπό την επήρεια αλκοόλ - στάθηκε η αιτία για το ξεκίνημα μιας πρωτοβουλίας που, με επίκεντρο τη Ρόδο, προσπαθεί τα τελευταία 16 χρόνια να βάλει το δικό της λιθαράκι σε αυτό που λέμε οδική ασφάλεια. Ο λόγος για την ΕΥΘΥΤΑ- Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας Ρόδου.🕛 χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά ┋
Στη δράση εθελοντών στηρίζεται η Εταιρία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων - Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας Ρόδου, που από το 2004 μέχρι σήμερα πραγματοποιεί μια σειρά δράσης για τον μηδενισμό των απωλειών ανθρωπίνων ζωών σε τροχαία ατυχήματα. Θεωρούμε ότι η παράθεση αποσπασμάτων από το κείμενο που λάβαμε από την ΕΥΘΥΤΑ αποτελεί το ελάχιστο που μπορούμε να κάνουμε για τη στήριξη όλων αυτών των ανθρώπων που χωρίς προσωπικό όφελος δίνουν τον δικό τους αγώνα για πιο ασφαλείς δρόμους, για ένα καλύτερο αύριο:
«Ήταν 6 Ιουνίου 2004 - δύο χρόνια σχεδόν μετά την τραγική και άδικη απώλεια του Δημήτρη - όταν ιδρύθηκε η ΕΥΘΥΤΑ-Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας Ρόδου και το γεγονός ανακοινώθηκε σε συνέντευξη τύπου στην αίθουσα του ΑΚΤΑΙΟΝ. Πρωτοετής φοιτητής, ο Δημήτρης έχασε τη ζωή του στα 19 του χρόνια, ενώ περπατούσε σε πεζοδρόμιο της Αθήνας πίσω από τα κιγκλιδώματα, τραυματισμένος θανάσιμα από ασυνείδητο που οδηγούσε υπό την επήρεια αλκοόλ.
«Μαμά η ζωή δεν μετριέται από την διάρκειά της αλλά από την προσφορά της» έλεγε ο Δημήτρης – γιος της Ελένης Καρύδη, της προέδρο της ΕΥΘΥΤΑ και αυτή η πρόταση λειτούργησε ως κινητήριος δύναμη για τη σύσταση της οργάνωσης.»
…
«Συσπειρωθήκαμε όλοι εμείς, κομμάτι της Ροδιακής κοινωνίας, και συνεχίζουμε να συσπειρώνουμε φορείς και να ευαισθητοποιημένους πολίτες ώστε το μήνυμα για την ασφαλή οδήγηση να ακουστεί δυνατά και να φτάσει όσο πιο μακριά γίνεται. Με όραμα «κανένας θάνατος στο δρόμο» καλλιεργούμε την οδική παιδεία με δράσεις ενημέρωσης, ευαισθητοποίησης, καθώς οι τροχαίες συγκρούσεις αποτελούν μάστιγα για τη χώρα μας με τεράστιο οικονομικό –κοινωνικό κόστος.
Ξεκινήσαμε, λοιπόν, τον Ιούνιο του 2004 την εκπαίδευση στα σχολεία με την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας και μέχρι σήμερα έχουμε εκπαιδεύσει 45.524 μαθητές όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης, 1.295 Εκπαιδευτικούς, 3.650 Στελέχη Στρατιωτικών Μονάδων και Οπλίτες της 95ΑΔΤΕ, Προσκόπους και Συλλόγους.
Σχεδιάσαμε πρωτοπόρα εκπαιδευτικά προγράμματα για την κυκλοφοριακή αγωγή και την οδική ασφάλεια, συνδυάζοντας τη θεωρία, τη βιωματική δράση για να εκπαιδεύσουμε τους μαθητές τους εκπαιδευτικούς, τους στρατευμένους. Έχουμε υλοποιήσει καμπάνιες ενημέρωσης & ευαισθητοποίησης για όλες τις ηλικίες, με τις οποίες ενημερώθηκαν τουλάχιστον 70.000 συμπολίτες μας στη Ρόδο και στα Δωδεκάνησα με συμβουλές για ασφαλή οδήγηση μέσω εντύπων και τηλεοπτικών ραδιοφωνικών σποτ.
Όλα τα εκπαιδευτικά προγράμματα και οι δράσεις της ΕΥΘΥΤΑ σχεδιάστηκαν και υλοποιούνται έχοντας ως πρότυπο ευρωπαϊκά προγράμματα για την οδική ασφάλεια , προγράμματα αντίστοιχων φορέων της Ε.Ε, του Ο.Η.Ε, της Παγκόσμιας Οργάνωσης Υγείας, της Δεκαετίας Δράσης για την Οδική Ασφάλεια των Ηνωμένων Εθνών 2011-2020, της Ευρωπαϊκής Χάρτας για την οδική Ασφάλεια και της Παγκόσμιας Ημέρας Μνήμης Θυμάτων Τροχαίων που καθιερώθηκε με πρόταση της FEVR (Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Θυμάτων Τροχαίων) συμβούλου του ΟΗΕ.»
Προβλήματα και προτάσεις:
«Η χώρα μας παραμένει, σε μία από τις χειρότερες θέσεις (5η) ανάμεσα σε 32 Ευρωπαϊκές χώρες (PIN Report ETSC Ιούνιος 2019). Συγκεκριμένα, βρίσκεται στην 5η θέση με 75 θανάτους από τροχαία συμβάντα ανά εκατομμύριο κατοίκων, τη στιγμή που ο μέσος όρος στην Ευρώπη είναι 50. Πιο πάνω από εμάς βρίσκονται μόνο χώρες του πρώην ανατολικού μπλοκ (Ρουμανία, Βουλγαρία, Λετονία, Πολωνία).
Τα 39 κρούσματα τροχαίων τραυματισμών με εγκατάλειψη το πρώτο πεντάμηνο του 2020 στη χώρα μας και σε περίοδο Covid-19, παρά τα περιοριστικά μέτρα που ίσχυσαν στην κυκλοφορία για 2 περίπου μήνες, προκαλούν δικαιολογημένο προβληματισμό. H πανδημία των τροχαίων στη χώρα μας δεν αντιμετωπίστηκε διαχρονικά ως ένα σοβαρό πρόβλημα υγείας και τα μέτρα ασφάλειας της κυκλοφορίας δεν αντιμετωπίστηκαν σοβαρά, από τις κυβερνήσεις διαχρονικά.
Θα πρέπει αυτή η πανδημία των τροχαίων να σταματήσει. Για το σκοπό αυτό έχουμε προτείνει διαχρονικά στις Κυβερνήσεις και σε όλους τους φορείς τα παρακάτω:
- Άμεση θέσπιση του Στρατηγικού Σχεδίου βελτίωσης της Οδικής Ασφάλειας στη χώρα μας του Καθηγητή του ΕΜΠ, κ. Γ. Κανελλαϊδη (επίτιμο μέλος μας).
- Άμεση κατάργηση του άρθρου 43 του ΚΟΚ – Εγκατάλειψη θύματος,
- Ενιαίο, κεντρικό συντονισμό και παρακολούθηση των δράσεων των αρμόδιων υπουργείων και των λοιπών φορέων
- Διαρκής αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των μέτρων
- Δημοσιοποίηση των στοιχείων των τροχαίων ατυχημάτων και λογοδοσία
- Εντατικοποίηση των ελέγχων (έχει καταγραφεί ότι η ελλιπής επιτήρηση-έλεγχος ευνοεί την παραβατικότητα).»
…
«Μη ξεχάσετε ποτέ ότι, η προσπάθεια πρέπει να είναι συλλογική και όλοι εμείς στην ΕΥΘΥΤΑ-Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας Ρόδου, δουλεύουμε με τη ψυχή μας, είμαστε όλοι εθελοντές με επιστήμονες όλων των ειδικοτήτων, χωρίς μισθωτούς υπαλλήλους και χωρίς επιδότηση από κανένα φορέα, εργαζόμαστε με ανιδιοτέλεια και μοναδικό στόχο τη ζωή: ΜΗΔΕΝ ΘΑΝΑΤΗΦΟΡΑ στις πόλεις μας. Συνεχίζουμε όλοι μαζί!»
Παγκόσμια ανησυχία για τις απειλές Πούτιν μετά το χτύπημα με τον πύραυλο Oreshnik στην Ουκρανία: Τα χαρακτηριστικά του νέου όπλου της Ρωσίας
Νέα αποκάλυψη για την υπόθεση της Αμαλιάδας: Είχε παντρευτεί εικονικά Ινδό η Ειρήνη Μουρτζούκου
Πόλεμος της κυβέρνησης Μπάιντεν με τις εταιρείες τεχνολογίας: Ζητεί να διαχωριστεί η Google από το Chrome και το Android
Βρετανία: Πόσο κόστισε η στέψη του βασιλιά Καρόλου – Το ιλιγγιώδες ποσό
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr