Judy Garland: Διεγερτικά, ηρεμιστικά και Ο Μάγος του Οζ
H σημερινή κινηματογραφική βιομηχανία ωχριά μπροστά στα προγενέστερα χρόνια, όταν ο θάνατος, το σεξ, τα ναρκωτικά και το αλκοόλ ήταν ταυτόσημα με αυτήν🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά ┋
Στον απόηχο της φετινής απονομής των βραβείων Οσκαρ, αξίζει μια μικρή αναφορά στις συνθήκες που επικρατούσαν άλλοτε στον λαμπερό κόσμο του Χόλιγουντ, μέσα από τη ματιά μιας μεγάλης πρωταγωνίστριας, την οποία υποδύθηκε πρόσφατα η Renée Zellweger (Ρενέ Ζελβέγκερ) - ρόλος που της χάρισε και το Οσκαρ.
Τις πρώτες μέρες του Χόλιγουντ οι ηθοποιοί εργάζονταν σκληρά γυρίζοντας αρκετές ταινίες τον χρόνο. Τα χειρότερα όμως συχνά τα περνούσαν τα παιδιά, επειδή αναγκάζονταν να εργάζονται πολλές ώρες, από τη μια ταινία στην άλλη, επτά μέρες την εβδομάδα.
Αν πρέπει να πιστέψουμε την ανήλικη πρωταγωνίστρια Judy Garland (Τζούντι Γκάρλαντ), ένα σταθερό διαιτολόγιο από ναρκωτικά ήταν ένας τρόπος για να μην καταρρέουν. Η Γκάρλαντ είχε συμβόλαιο με την MGM από τα 13 της χρόνια: μεγαλύτερη από άλλους ανήλικους ηθοποιούς, αλλά πολύ μικρή για ρόλους ενηλίκων. Πρωταγωνίστησε με τον Μίκι Ρούνεϊ σε καμιά 25αριά ταινίες, όπως Ο δήμιος των κοριτσιών, Μωρά στα όπλα και Τρελοκόριτσο. Αντίθετα με την κινηματογραφική του εικόνα που λάτρευαν οι οικογένειες, ο έφηβος Ρούνεϊ ήταν ένας αθεράπευτος γυναικάς και τζογαδόρος, που του είχαν αναθέσει μόνιμο συνοδό για να τον κρατάει μακριά από μπελάδες.
Χωρίς ιδιαίτερη επιτυχία. Η κακή συνήθεια της Γκάρλαντ ήταν τα διεγερτικά χάπια που την ανάγκαζε να παίρνει το στούντιο, επειδή δήθεν ανησυχούσε για το βάρος της. Αυτός ήταν ένας ευφάνταστος ευφημισμός για τις ισχυρές αμφεταμίνες που της έδιναν προκειμένου να καταστέλλουν την όρεξη της Γκάρλαντ και να κρατούν την ενεργητικότητά της σε υψηλά επίπεδα. Στο τέλος της μέρας η σταρ βρισκόταν ακόμα σε υπερδιέγερση και έτσι της χορηγούσαν ηρεμιστικά για να μπορεί να κοιμάται.
Το 1938, στα δεκάξι της χρόνια, την επέλεξαν για τον διασημότερο ρόλο της σαν Ντόροθι στον «Μάγο του Οζ». Τα προβλήματά της όμως συνεχίστηκαν, καθώς το βάρος της ήταν μόνιμη πηγή ανησυχίας για τον μεγιστάνα του στούντιο Λούις Μπ. Μάγερ, κι έτσι η χορήγηση ναρκωτικών συνεχίστηκε, ενώ αυξήθηκαν και οι δόσεις. Το πρόγραμμα αυτό τη διατήρησε αδύνατη και τη βοήθησε να αντεπεξέλθει σε ένα δύσκολο γύρισμα – τουλάχιστον πέντε σκηνοθέτες άλλαξαν στη διάρκεια της τρελής παραγωγής του Οζ. Ως έναν βαθμό, τα κοκτέιλ του στούντιο από διεγερτικά και ηρεμιστικά τής έφεραν επιτυχία.
Η Γκάρλαντ απέσπασε το Όσκαρ για την ερμηνεία της στον Μάγο του Οζ και η ταινία την καθιέρωσε για πάντα ως ένα ίνδαλμα του Χόλιγουντ. Ωστόσο, δεν κατάφερε ποτέ να ξεφύγει από τον εθισμό της στα ναρκωτικά και το τίμημα της φήμης ήταν πολύ μεγάλο. Βασανισμένη από αμφιβολίες σχετικά με τις ικανότητες και την εμφάνισή της, έγραψε στην αυτοβιογραφία της ότι η MGM τής έκλεψε τη νιότη. Το 1969 βρέθηκε νεκρή στο μπάνιο της σε ηλικία μόλις 47 ετών από υπερβολική δόση βαρβιτουρικών.
Το παρόν άρθρο δημοσιεύτηκε στο περιοδικό «All About History» (6/2019), που κυκλοφορεί μία φορά τον μήνα με το «Εθνος της Κυριακής»
Axios: Ισραήλ και Λίβανος συμφώνησαν σε σχέδιο για κατάπαυση πυρός – Τι λέει αμερικανός αξιωματούχος
Γεραπετρίτης για ελληνοτουρκικά: «Δεν υφίσταται μυστική διπλωματία, ισχύει το αντίθετο»
Πανικός στη Βουλή της Σερβίας: Άγριος καυγάς μεταξύ βουλευτών – Σοκαριστικό βίντεο
Βέφα Αλεξιάδου: Η «εθνική μαγείρισσα» που έβαλε την Ελλάδα στο παγκόσμιο τραπέζι, ένα φωτεινό παράδειγμα ζωής
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr