Success story: Η Ιωάννα και ο Γιάννης κατακτούν τα Εµιράτα µε e-ντελίβερι (pics)
Oι δύο νέοι επιχειρηµατίες µιλούν για την επιτυχία του InstaShop, το οποίο άλλαξε τα δεδοµένα στα σούπερ µάρκετ στη Μέση Ανατολή, και αναλύουν τα σχέδιά τους για την Ελλάδα🕛 χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά ┋
Με μια εφαρμογή που λειτουργεί ως ψηφιακό µανάβικο «κέρδισαν» το Ντουµπάι και τώρα σχεδιάζουν να κατακτήσουν και τον υπόλοιπο αραβικό κόσµο. Ο Γιάννης Τσιώρης και η Ιωάννα Αγγελιδάκη, οι οποίοι γνωρίζονται από φοιτητές στο Πολυτεχνείο της Κρήτης, κατέληξαν στα Ηνωµένα Αραβικά Εµιράτα για να δηµιουργήσουν το δικό τους «success story»: να ανατρέψουν τα δεδοµένα στον κλάδο των σούπερ µάρκετ.
Μιλώντας στο «Εθνος της Κυριακής» οι δύο ιδρυτές µιλούν για την επιτυχία του InstaShop, του app τους για online παραγγελίες προϊόντων παντοπωλείου και µαναβικής που έχει επεκταθεί σε πέντε χώρες, λαµβάνει εκατοντάδες χιλιάδες παραγγελίες τον µήνα και έχει βραβευθεί για τρεις συνεχόµενες χρονιές από το περιοδικό «Forbes». Η ιστορία των δύο νεαρών (είναι και οι δύο 32 ετών) έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, αφού η επιτυχία τους γεννήθηκε µέσα από την… αποτυχία. Εχοντας αποφοιτήσει από τη Σχολή Μηχανικών Παραγωγής και ∆ιοίκησης (µαζί µε τη νυν συνέταιρό του) και αφού έκανε µεταπτυχιακό στην Ολλανδία, όπου έπιασε δουλειά σε εταιρεία-κολοσσό των ηλεκτρονικών ειδών, ο κακός καιρός και το κακό φαγητό στη χώρα, όπως µας λέει, οδήγησαν τον Γιάννη Τσιώρη να ζητήσει να µεταφερθεί στο ζεστό και πολυπολιτισµικό Ντουµπάι.
Η στιγμή της... επιφοίτησης
Οµως ο διακαής πόθος του να γίνει επιχειρηµατίας στον χώρο της τεχνολογίας τον έκανε τελικά να πάρει το ρίσκο να παραιτηθεί από τη δουλειά του και να ξεκινήσει µια startup εξ αποστάσεως µε την κ. Αγγελιδάκη, που είχε παραµείνει στην Ελλάδα. Η εφαρµογή Vound για τα social media που δηµιούργησαν τότε µε δικά τους κεφάλαια και για την οποία ταξίδεψαν µέχρι το Σαν Φρανσίσκο σε αναζήτηση χρηµατοδότησης διαπίστωσαν τελικά ότι δεν θα είχε θετική έκβαση. Επειτα από 17 µήνες προσπαθειών και δουλεύοντας 14 ώρες την ηµέρα για να κάνουν την εταιρεία επιτυχηµένη, ήρθε τότε η στιγµή της επιφοίτησης για τον νεαρό επιχειρηµατία.
«Τότε παράγγελνα συχνά τηλεφωνικά τα ψώνια µου από τα σούπερ µάρκετ, επειδή ήθελα να εξοικονοµήσω όσο το δυνατόν περισσότερο χρόνο. Η εµπειρία µου δεν ήταν καλή, δεν απαντούσαν στο τηλέφωνο, έφερναν λάθος προϊόντα, ήταν αγενείς ή δεν καταλάβαιναν την προφορά µου, αφού οι περισσότεροι εργαζόµενοι στα σούπερ µάρκετ στο Ντουµπάι είναι Αραβες,Ινδοί ή Φιλιππινέζοι. Το γλωσσικό εµπόδιο ήταν µεγάλο και υπέφερα στη διαδικασία» θυµάται ο κ. Τσιώρης.
Τότε εµπνεύστηκε την ιδέα για µια εφαρµογή που δεν υπήρχε στα ΗΑΕ, µια υπηρεσία που θα έφερνε στην πόρτα του χρήστη µέσα σε µόλις 45 λεπτά τα ψώνια από τις αλυσίδες σούπερ µάρκετ και τα µπακάλικα της περιοχής του.
Η αντίσταση των µεγάλων αλυσίδων να µπουν στην ψηφιακή εποχή ήταν η µεγαλύτερη δυσκολία που αντιµετώπισε στην αρχή. Μέχρι που κατάφερε να πείσει το πρώτο κατάστηµα (όπως µας λέει, πιάνοντας φιλίες και «πολιορκώντας» τον ιδιοκτήτη του!) και ακολούθησε η ανοδική πορεία που έχει κάνει σήµερα το InstaShop τη νούµερο ένα εφαρµογή του είδους της στα ΗΑΕ.
Ξεκίνησε το 2015
«Μερικές φορές ακούω άλλους ανθρώπους στο ασανσέρ να µιλούν για το InstaShop και τότε συνειδητοποιώ ότι παρέχουµε µια υπηρεσία που πραγµατικά κάνει τη διαφορά στην καθηµερινή ζωή των ανθρώπων! Τίποτα δεν µπορεί να συγκριθεί µε αυτό το συναίσθηµα», αναφέρει στο «Εθνος της Κυριακής» η κ. Αγγελιδάκη, η οποία έχει µεταπτυχιακό στο Μάρκετινγκ και έχει µετακοµίσει εδώ και έναν χρόνο στο Ντουµπάι.
Η εταιρεία ξεκίνησε το 2015 µε πέντε άτοµα και σήµερα απασχολεί 90 υπαλλήλους, µε το 13µελές τεχνολογικό τµήµα της να εδρεύει στη Θεσσαλονίκη, όπου σε δύο µήνες θα ανοίξει το ελληνικό της γραφείο. Τα ετήσια έσοδα της εταιρείας ξεπερνούν τα 70 εκατ. δολάρια και έχει 300.000 πελάτες στα ΗΑΕ, στο Κατάρ, το Μπαχρέιν, στον Λίβανο και στην Αίγυπτο.
«Παρόλο που φαίνεται σαν επιτυχία και έχουµε µεγαλώσει, αυτό που έρχεται στο µέλλον είναι τεράστιο» σχολίασε ο κ. Τσιώρης, ο οποίος µας εξηγεί ότι η αγορά της Μέσης Ανατολής έχει µεγάλη δυνατότητα και δεν αποκλείει το επιχειρηµατικό µοντέλο του, που δεν απαιτεί φυσική παρουσία, να επεκταθεί παγκοσµίως.
«Στην Ελλάδα είναι εξαιρετικά δυνατή η κουλτούρα του delivery και η αγορά των σούπερ µάρκετ έχει ενδιαφέρον αφού ανέρχεται σε 10 δισ. δολάρια» εκτιµά ο 32χρονος επιχειρηµατίας, ο οποίος µας εξοµολογείται ότι έχει ξεκινήσει συζητήσεις για την ελληνική αγορά και ότι όνειρό του είναι κάποια στιγµή να επιστρέψει στην πατρίδα του. Πάντως σηµειώνει ότι η ελληνική κοινότητα στο Ντουµπάι αυξάνεται διαρκώς και θεωρεί το εµιράτο πολύ καλή ευκαιρία για τους Eλληνες. «Η ελληνική τεχνογνωσία και το επίπεδο εκπαίδευσης ξεχωρίζουν πραγµατικά στη Μ. Ανατολή, το ελληνικό ανθρώπινο δυναµικό είναι πολύ πιο καταρτισµένο σε σχέση µε ό,τι είναι διαθέσιµο εδώ» µας εξηγεί.
Γιατί το εύρος της συμμετοχής στις προεδρικές εκλογές αναδεικνύεται σε υπαρξιακό όρο για τον ΣΥΡΙΖΑ: Τα φαβορί για τον δεύτερο γύρο
Αμαλιάδα: Ανοίγει ο κύκλος των καταθέσεων για τα νεκρά παιδιά της Μουρτζούκου – Τι κατέθεσε η μητέρα της 24χρονης
Σοκ στην Ιταλία: 22χρονη πέθανε μετά από πλαστική στη μύτη - Είχε βρει τον γιατρό στο Tik Tok
Premier League: Ιστορικός διασυρμός της Σίτι απ' την Τότεναμ στο Έτιχαντ με 0-4!
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr