Εκλογές ΗΠΑ 2024: Χάρις και Τραμπ εστιάζουν στους αναποφάσιστους - Ο παράγοντας «αποχή» και οι «swing states»
Η επιτυχία οποιασδήποτε πλευράς εξαρτάται περισσότερο από την κινητοποίηση όσων κλίνουν στο να μην ψηφίσου παρά από τη μεταστροφή εκείνων που ακόμη σκέφτονται μεταξύ Χάρις ή Τραμπ🕛 χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά ┋ 🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό
Οι ΗΠΑ βρίσκονται μια ανάσα πριν από τις προεδρικές εκλογές και η απόσταση μεταξύ των δύο υποψηφίων Κάμαλα Χάρις και Ντόναλντ Τραμπ βρίσκεται στα όρια του στατιστικού λάθους στις επτά κρίσιμες αμερικανικές πολιτείες.
Η δημοσκόπηση των New York Times/Siena College poll δείνει οριακό προβάδισμα στην αντιπρόεδρο Χάρις στη Νεβάδα, στη Βόρεια Καρολίνα και στο Ουισκόνσιν, ενώ ο πρώην πρόεδρος Τραμπ προηγείται ελάχιστα στην Αριζόνα. Τα ποσοστά των δύο υποψηφίων καταγράφουν μικρή διαφορά στο Μίσιγκαν, στη Γεωργία και στην Πενσιλβάνια, σύμφωνα με την ίδια δημοσκόπηση που πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή 7.879 πιθανών ψηφοφόρων σε επτά πολιτείες από τις 24 Οκτωβρίου μέχρι τις 2 Νοεμβρίου. Στις επτά πολιτείες, οι ποσοστιαίες διαφορές μεταξύ των δύο προεδρικών υποψηφίων βρίσκονται εντός του 3,5% που είναι το ποσοστό στατιστικού λάθους.
Μάχη για να κινητοποιήσουν τους αναποφάσιστους
Προκειμένου να κερδίσουν έδαφος οι εκστρατείες των δύο υποψηφίων εστιάζουν στο να πείσουν τους αναποφάσιστους ψηφοφόρους. Ωστόσο, αυτές οι προσπάθειες δεν απευθύνονται τόσο σε αυτούς που δεν έχουν αποφασίσει ποιον υποψήφιο να υποστηρίξουν, αλλά κυρίως σε εκείνους που κλίνουν στο να μην ψηφίσουν καθόλου. Αυτή η ομάδα των αναποφάσιστων ψηφοφόρων αντιπροσωπεύει σύμφωνα με στρατηγικούς αναλυτές, ένα σημαντικό μέρος του εκλογικού σώματος, σε σύγκριση με το μόλις 3% των εγγεγραμμένων ψηφοφόρων που παραμένουν αναποφάσιστοι σχετικά με την επιλογή υποψηφίου.
Ο Μπιλ Μακιντέρφ, Ρεπουμπλικάνος δημοσκόπος, σημειώνει μιλώντας στην «Wall Street Journal» ότι η μεγαλύτερη πρόκληση και για τις δύο εκστρατείες είναι να πείσουν αυτούς τους ψηφοφόρους να συμμετάσχουν. Η επιτυχία οποιασδήποτε πλευράς εξαρτάται περισσότερο από την κινητοποίηση αυτών των πολιτών για να ψηφίσουν παρά από τη μεταστροφή εκείνων που ακόμη σκέφτονται μεταξύ Χάρις ή Τραμπ. Για τον σκοπό αυτό, και οι δύο εκστρατείες και οι εθελοντικές ομάδες που συνδέονται με αυτές χρησιμοποίησαν στρατηγικές στοχευμένης διαφήμισης.
Η «MAGA Inc.», της οποίας ηγείται ο Έλον Μασκ που υποστηρίζει τον Τραμπ, ξεκίνησε μια επιθετική διαφημιστική καμπάνια στις αρχές Οκτωβρίου, στοχεύοντας περίπου 3,5 εκατομμύρια ψηφοφόρους σε πολιτείες-κλειδιά που κλίνουν προς τους Ρεπουμπλικάνους, αλλά έχουν ασυνεπές ιστορικό ψήφου. Αυτή η πρωτοβουλία βασίζεται πάνω σε μια μεγαλύτερη προσπάθεια που απευθύνεται σε 4 εκατομμύρια πιθανούς Ρεπουμπλικάνους ψηφοφόρους που δεν ψήφισαν στις τελευταίες τρεις προεδρικές εκλογές. Αυτές οι διαφημίσεις σχεδιάστηκαν για πλατφόρμες streaming, επιτρέποντας ακριβή στόχευση. Μέχρι την περασμένη Πέμπτη, περίπου το 20% αυτών των Ρεπουμπλικάνων ψηφοφόρων είχαν ήδη επιστρέψει τα ψηφοδέλτιά τους, αποδεικνύοντας την αποτελεσματικότητα των στοχευμένων ψηφιακών διαφημίσεων.
Παρομοίως, η «Priorities USA», μια κορυφαία υποστηρικτική ομάδα των Δημοκρατικών, στοχεύει στην κινητοποίηση ψηφοφόρων που τείνουν να υποστηρίξουν τη Χάρις αλλά δεν είναι πλήρως δεσμευμένοι να συμμετάσχουν στις εκλογές. Αυτή η ομάδα εκτιμάται ότι περιλαμβάνει περίπου το 11% όλων των ψηφοφόρων. Η στρατηγική τους περιλάμβανε διαφημίσεις που αξιοποιούν την κοινωνική πίεση. Αυτή η προσέγγιση αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης ψυχολογικής τακτικής των Δημοκρατικών για να ενισχυθεί η συμμετοχή, παρουσιάζοντας την ψήφο ως κοινωνική υποχρέωση.
Οι τακτικοί ψηφοφόροι επιλέγουν Χάρις
Δεδομένα από δημοσκοπήσεις της «Wall Street Journal» δείχνουν ότι οι αποφάσεις των ψηφοφόρων που έως τώρα δεν επιθυμούσαν να ψηφίσουν μπορούν να επηρεάσουν σημαντικά το αποτέλεσμα των εκλογών. Οι τακτικοί ψηφοφόροι, που συμμετέχουν σε όλες τις προεδρικές και τις ενδιάμεσες εκλογές, έχουν δείξει σταθερή υποστήριξη προς τη Χάρις με τουλάχιστον τέσσερις μονάδες καθ όλη τη διάρκεια του έτους. Αυτό το στοιχείο, συνεπώς, κάνει τον Τραμπ να βασίζεται στους λιγότερο συνεπείς ψηφοφόρους για να γεφυρώσει το χάσμα.
Ο Τραμπ έχει σημαντικό προβάδισμα μεταξύ των ψηφοφόρων που ψήφισαν στις τελευταίες δύο προεδρικές εκλογές αλλά παρέλειψαν τις ενδιάμεσες, καθώς και μεταξύ εκείνων που έχασαν μία ή και τις δύο πρόσφατες προεδρικές εκλογές. Αντίθετα, η Χάρις έχει ισχυρό προβάδισμα μεταξύ των νεότερων ψηφοφόρων, ιδιαίτερα όσων είναι κάτω των 26 ετών.
Σε αντίθεση με τους τακτικούς ψηφοφόρους που παρακολουθούν την τηλεόραση, οι αναποφάσιστοι και οι νεότεροι ψηφοφόροι ενημερώνονται κυρίως μέσω διαδικτυακών και streaming πλατφορμών. Ως εκ τούτου, και οι δύο εκστρατείες εστίασαν στην ψηφιακή προσέγγιση, χρησιμοποιώντας δεδομένα για να παρακολουθήσουν την αποτελεσματικότητα των διαφημίσεων και τις αντιδράσεις των ψηφοφόρων. Αυτό περιλάμβανε ακριβή παρακολούθηση για να προσδιοριστεί εάν οι στοχευμένες διαφημίσεις κινητοποιούν το κοινό στο οποίο απευθύνονται.
Αλλαγές της τελευταίας στιγμής
Οι προσπάθειες στο πεδίο τις τελευταίες εβδομάδες: Οι Ρεπουμπλικάνοι άλλαξαν τη στρατηγική των επισκέψεων πόρτα-πόρτα για να στοχεύσουν κυρίως σε χαμηλής πιθανότητας ψηφοφόρους.Ωστόσο, υπήρξαν ανησυχίες εντός των Ρεπουμπλικάνων για την αποτελεσματικότητα της προεκλογικής εκστρατείας του Τραμπ λόγω της εξάρτησής της από εξωτερικές εθελοντικές ομάδες.
Η άμεση αλληλογραφία έχει επίσης αποτελέσει βασικό εργαλείο, με τους Ρεπουμπλικάνους να κυριαρχούν αρχικά σε αυτή τη μορφή πίεσης. Η εκστρατεία της Χάρις έχει ενισχύσει τις προσπάθειές της με άμεση αλληλογραφία πιο πρόσφατα, φτάνοντας σχεδόν στο ίδιο επίπεδο. Οι έρευνες υποστηρίζουν την αποτελεσματικότητα αυτών των μεθόδων, με μελέτες που δείχνουν ότι αυτές οι εκκλήσεις μπορούν να αυξήσουν αξιόπιστα την προσέλευση κατά μία έως δύο ποσοστιαίες μονάδες - ένας αντίκτυπος που θα μπορούσε να είναι καθοριστικός σε μια αμφίρροπη εκλογική αναμέτρηση.
Η προσπάθεια προσέγγισης των απογοητευμένων από το σύστημα ψηφοφόρων αναδείχτηκε σε υψηλή προτεραιότητα των δύο εκστρατειών. Οι προσπάθειες των εκστρατειών της τελευταίας στιγμής, που συνδυάζουν στοχευμένη ψηφιακή προσέγγιση, άμεση αλληλογραφία και εκστρατεία πόρτα-πόρτα στην περίπτωση των Δημοκρατικών, αποσκοπούν στην ενεργοποίηση αυτής της κρίσιμης ομάδας που μπορεί τελικά να αποφασίσει ποιος θα είναι ο επόμενος ένοικος του Λευκοί Οίκου.
Κούρσα-«θρίλερ» αναμένεται στις ΗΠΑ: 10 λόγοι που τόσο η Χάρις όσο και ο Τραμπ μπορούν να ποντάρουν στη νίκη
Αχαρνές: Νεκρός κρατούμενος που είχε λιποθυμήσει στο αστυνομικό τμήμα
Αναμένοντας τον «Θείο από την Αμερική»: Ο παλιός είναι αλλιώς ή ο νέος πιο σταθερός για την Άγκυρα; Ποιον θα ψήφιζαν οι Τούρκοι
Σε συναγερμό ξανά η Ισπανία: Έρχονται νέες σφοδρές βροχοπτώσεις - «Μην ταξιδεύετε, εκτός αν είναι απαραίτητο»
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr