Δρομέας: Εξετάζει τη μεταφορά έδρας στο εξωτερικό – Κλειδί η αλλαγή του κλίματος
Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της βιομηχανίας επίπλων «Δρομέας», Αθανάσιος Παπαπαναγιώτου, υπάρχουν μια σειρά από εμπόδια που υπονομεύουν την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων και λειτουργούν ως τροχοπέδη στην ανάπτυξή τους🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋
Ιδιαίτερα επικριτικός για τα προβλήματα που εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις στην Ελλάδα εμφανίστηκε η διοίκηση του «Δρομέα», σημειώνοντας μάλιστα πως εάν δεν βελτιωθεί το οικονομικό περιβάλλον στην χώρα θα υλοποιήσει την απόφασή του να μεταφέρει την έδρα της εταιρείας στο εξωτερικό σε ορίζοντα διετίας. Όπως ανέφερε σε συνέντευξη Τύπου ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της βιομηχανίας επίπλων «Δρομέας», Αθανάσιος Παπαπαναγιώτου, υπάρχουν μια σειρά από εμπόδια που υπονομεύουν την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων και λειτουργούν ως τροχοπέδη στην ανάπτυξή τους.
«Είμαστε σε καλό δρόμο που μας επιτρέπει να ξεκινήσουμε τη διαδικασία μεταφοράς έδρας της εταιρείας στο εξωτερικό. Θα περιμένουμε να δούμε αν θα υλοποιηθούν οι δεσμεύσεις της κυβέρνησης αναφορικά με τη στήριξη της επιχειρηματικότητας» και συνέχισε: «δεν αμφιβάλλω για τις καλοπροαίρετες θέσεις που έχει εκφράσει ο πρωθυπουργός. Το θέμα είναι αν το ευρύτερο περιβάλλον θα μπορέσει να εφαρμόσει τις ικανές και αναγκαίες συνθήκες ώστε το κλίμα να γίνει ευνοϊκό». Πρόσθεσε επίσης ότι «τα δύο επόμενα χρόνια για την εταιρεία θα είναι πολύ σημαντικά λόγω των παραγγελιών που έχει συσσωρεύσει και θα έχουμε την άνεση να κινήσουμε τη διαδικασία μεταφοράς της έδρας στο εξωτερικό όπου υπάρχουν μεταξύ άλλων, χαμηλότερα επιτόκια, λιγότερη γραφειοκρατία και λιγότερες ακατανόητες παρεμβάσεις της δημόσιας διοίκησης».
«Υπάρχουν», όπως είπε, «μια σειρά από κακώς κείμενα που ταλανίζουν την επιχειρηματικότητα στη χώρα με πιο επώδυνα τα υψηλά επιτόκια δανεισμού, τη γραφειοκρατία και τις ελλιπείς παροχές στις βιομηχανικές ζώνες. Ενδεικτικά ανέφερε πως στη ΒΙΠΕ Σερρών, όπου λειτουργεί το εργοστάσιο, γίνονται ανά τακτά χρονικά διαστήματα διακοπές ρεύματος με αποτέλεσμα να υφίστανται ζημιές τα μηχανήματα και να ζημιώνεται η εταιρεία με περίπου 300.000 τον χρόνο.
Στο ίδιο σημείο καυτηρίασε τη στάση της Επιθεώρησης Εργασίας, η οποία έχει στοχοποιήσει, όπως υποστήριξε, την εταιρεία και επιβάλλει πρόστιμα για ήσσονος σημασίας ζητήματα, πολλές φορές αδικαιολόγητα. Επιπλέον στάθηκε στην αντιμετώπιση που έτυχε η Δρομέας από τη Δημόσια Διοίκηση όσον αφορά ένα επιδοτούμενο πρόγραμμα εξωστρέφειας για το οποίο η εταιρεία έχει προσφύγει στη Δικαιοσύνη, ζητώντας την υλοποίησή του. Όπως είπε ο κ. Παπαπαναγιώτου, η αρμόδια κρατική υπηρεσία, ενώ είχε ήδη καταβληθεί το ήμισυ του προγράμματος, απέρριψε την αίτηση, επικαλούμενη μια καθυστερημένη πληρωμή της εταιρείας, που έγινε σε μεταγενέστερο χρόνο.
Ιδιαίτερη μνεία έκανε ο κ. Παπαπαναγιώτου και στο εγχώριο τραπεζικό σύστημα που αδυνατεί να εξασφαλίσει ανταγωνιστικά επιτόκια στις ελληνικές επιχειρήσεις ενώ καυτηρίασε και τα κριτήρια με τα οποία δίνονται οι χρηματοδοτήσεις στις επιχειρήσεις σήμερα τα οποία δεν αντιστοιχούν στις πραγματικές δυνατότητες των εταιρειών.
Κληθείς να διευκρινίσει αν έχει καταλήξει στη χώρα όπου θα μεταφερθεί η έδρα της εταιρείας, είπε ότι οι δύο επιλογές που εξετάζονται είναι Λουξεμβούργο και Βέλγιο. Μάλιστα στις Βρυξέλλες η εταιρεία λειτουργεί ήδη θυγατρική εδώ και πολλά χρόνια.
Επισήμανε επίσης ότι ούτε το χρηματιστήριο ως εργαλείο άντλησης ρευστότητας βοήθησε την εταιρεία την περίοδο της κρίσης, με δεδομένο βέβαια ότι η οικονομική κατάσταση της εταιρείας δεν ήταν η καλύτερη δυνατή. Όπως είπε ο κ. Παπαπαναγιώτου, η εταιρεία ανεξάρτητα από τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει, έχει εισέλθει σε έναν δυναμικό κύκλο ανάπτυξης και ελπίζει βάσιμα σε περαιτέρω μεγέθυνσή της. Μάλιστα με όχημα το υπερσύγχρονο και πλήρως καθετοποιημένο εργοστάσιο της στις Σέρρες μπορεί να ελπίζει βάσιμα στην ανάληψη νέων έργων στις διεθνείς αγορές.
Κορυφαίο παράδειγμα αποτελεί η σύμβαση διάρκεια 4 χρόνων με τον γερμανικό στρατό που υπέγραψε πρόσφατα, για την παραγωγή 60.000 ηλεκτρικά ρυθμιζόμενων γραφείων προϋπολογισμού 15 εκατ. ευρώ. Ο κ. Παπαπαναγιώτου αισιοδοξεί ότι τα επόμενα χρόνια οι πωλήσεις της εταιρείας θα αυξηθούν περαιτέρω με δεδομένο το υψηλό ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργου που ανέρχεται σε 20 εκατ. ευρώ. Για φέτος μάλιστα αναμένει τζίρο στα 18 εκατ. ευρώ ενώ αισθητά βελτιωμένη εκτιμά πως θα είναι και η κερδοφορία.
Την ίδια στιγμή πάντως δεν παρέλειψε να υπογραμμίσει πως η περίοδος της κρίσης δοκίμασε τις αντοχές του Δρομέα, ενώ δεν έκρυψε πως φοβήθηκε για την επιβίωση της εταιρείας και για το μέλλον της καθώς μεγάλες ανταγωνιστές της κατέρρευσαν μεγάλοι ανταγωνιστές της.
Αναφορικά με την πορεία της εγχώριας αγοράς είπε ότι αρχίζει να δείχνει σημάδια ανάκαμψης και αναμένει περαιτέρω βελτίωση. Ενδεικτικό όπως είπε ήταν ότι το τέλος του έτους δέχθηκε παραγγελία ύψους 300.000 ευρώ από μεγάλο ελληνικό όμιλο για την προμήθεια γραφείων.
ΣΥΡΙΖΑ: Ο Σωκράτης Φάμελλος πρόεδρος, τα προβλήματα της Κουμουνδούρου άλυτα – Η συμμετοχή, ο ισχυρός παράγοντας Πολάκης και τα σενάρια επιστροφής της Νέας Αριστεράς
Στο «χαρτί» της οικονομίας επενδύει η κυβέρνηση - Ποια σήματα θα εκπέμψει ο Μητσοτάκης στο υπουργικό συμβούλιο
ΜΜΜ: Ερχονται ανέπαφες πληρωμές και «έξυπνες» στάσεις, αλλά τα ανεκτέλεστα δρομολόγια αποθαρρύνουν τους επιβάτες
Διεθνολόγος για πόλεμο στην Ουκρανία: «Τρομακτική η επιτάχυνση των εξελίξεων - Μεγάλοι κίνδυνοι»
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr