Σαντορινιός: «Επιβάλλεται ουσιαστική διαβούλευση για το master plan του ΟΛΠ»
Ο Τομεάρχης Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ επισημαίνει πως στον νέο σχεδιασμό δεν αναφέρεται αν συμπεριλαμβάνονται οι όροι και οι συστάσεις προηγούμενων αποφάσεων🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά ┋
Την ανάγκη να υπάρξει ουσιαστική διαβούλευση και όχι τυπική επί master plan του ΟΛΠ υπογραμμίζει ο Τομεάρχης Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ, Νεκτάριος Σαντορινιός, επισημαίνοντας παράλληλα πως η επένδυση πρέπει να γίνει με σεβασμό στις τοπικές κοινωνίες, τους μικρομεσαίους επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στη ναυπηγοεπισκευή και τους εργαζόμενους.
Ο κ. Σαντορινιός σε δήλωση που εξέδωσε αναφέρει πως η χθεσινή ανακοίνωση του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για τα αποτελέσματα της συνεδρίασης της ΕΣΑΛ, «σε καμία περίπτωση δεν δίνει πραγματική και πλήρη εικόνα ούτε για το περιεχόμενο της απόφασης της Επιτροπής ούτε για τα όσα συνέβησαν κατά τη διαδικασία της συνεδρίασης». Σημειώνει δε ότι η ΕΣΑΛ αποφάσισε την έγκριση του συνόλου των έργων του Master Plan, τα οποία ωστόσο στην πλειοψηφία τους είναι ήδη εγκεκριμένα από παλαιότερες αποφάσεις της ΕΣΑΛ είτε αποδεκτά υπό όρους.
Ο κ. Σαντορινιός υπογραμμίζει πως στο νέο master plan του ΟΛΠ δεν αναφέρεται αν συμπεριλαμβάνονται οι όροι και οι συστάσεις προηγούμενων αποφάσεων της ΕΣΑΛ για την απόρριψη συγκεκριμένων επενδύσεων (πχ. Mall, Ναυπηγείο), και για τους όρους υλοποίησης που είχαν τεθεί (πχ χρήσεις γης, δημιουργία μουσείου εναλίων αρχαιοτήτων στην περιοχή του ΣΙΛΟ, ηλεκτροδότηση πλοίων για τη μείωση των ρύπων).
Η ανακοίνωση, συνεχίζει, δεν δίνει την πραγματική εικόνα της συνεδρίασης, στην οποία σύσσωμοι οι φορείς της αυτοδιοίκησης, του παραγωγικού κόσμου και των εργαζομένων που παραβρέθηκαν, απαίτησαν την αναβολή της προκειμένου να γίνει επαρκής διαβούλευση, η οποία πέρα από τυπική υποχρέωση αποτελεί και ουσιαστική ανάγκη.
«Η διακοπή επί τετράωρο της συνεδρίασης της ΕΣΑΛ προκειμένου ο πρόεδρός της να λάβει εντολές για το περιεχόμενο της εισήγησής του προς την επιτροπή και να προσπαθήσει να την επιβάλλει, είναι δηλωτική της απαξίωσης της Νέας Δημοκρατίας προς τα θεσμικά όργανα και τους δημόσιους λειτουργούς-μέλη της ΕΣΑΛ, αλλά και της ίδιας της λειτουργίας του «επιτελικού κράτους» του κ. Μητσοτάκη. Η ίδια δε απόφαση για διαβούλευση μόνο “επί της επέκτασης των container και car terminal’s”, όχι μόνο δεν περιλαμβάνει όλες τις τροποποιήσεις που περιλαμβάνονται στο Master Plan σύμφωνα με εκπροσώπους φορέων αλλά και δεν δίνει δυνατότητα πλήρους αξιολόγησης της επίπτωσης των νέων αυτών έργων στη συνολική λειτουργία του λιμανιού», λέει ο ίδιος.
Κλείνει λέγοντας πως «κανένας δεν έχει δικαίωμα να δεσμεύσει τις τύχες των τοπικών κοινωνιών και να οδηγήσει σε μαρασμό μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Η επένδυση πρέπει να γίνει με σεβασμό στις τοπικές κοινωνίες, τους μικρομεσαίους επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στη ναυπηγοεπισκευή και τους εργαζόμενους. Επιβάλλεται η διαδικασία διαβούλευσης που θα ακολουθήσει να μην είναι τυπική ως αποτέλεσμα των πιέσεων που ασκήθηκαν, αλλά να ακολουθηθεί ο δρόμος της ουσιαστικής αντιμετώπισης των αρνητικών επιπτώσεων που θα έχει η υλοποίηση του νέου σχεδίου για τη ναυπηγοεπισκευή αλλά και για τους παραλιμένιους Δήμους».
Παγκόσμια ανησυχία για τις απειλές Πούτιν μετά το χτύπημα με τον πύραυλο Oreshnik στην Ουκρανία: Τα χαρακτηριστικά του νέου όπλου της Ρωσίας
Νέα αποκάλυψη για την υπόθεση της Αμαλιάδας: Είχε παντρευτεί εικονικά Ινδό η Ειρήνη Μουρτζούκου
Πόλεμος της κυβέρνησης Μπάιντεν με τις εταιρείες τεχνολογίας: Ζητεί να διαχωριστεί η Google από το Chrome και το Android
Βρετανία: Πόσο κόστισε η στέψη του βασιλιά Καρόλου – Το ιλιγγιώδες ποσό
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr