Ρετσίνα Μαλαματίνα: H αναγέννηση μιας εταιρείας
Το θρυλικό brand αύξησε τον τζίρο και το μερίδιο αγοράς του στα σούπερ μάρκετ το 1o εξάμηνο, παραμένοντας ο ηγέτης στον κλάδο, ενώ εξάγεται σε 37 χώρες🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά ┋
Ελάχιστες εταιρείες μπορούν να είναι υπερήφανες ότι έχουν ταυτίσει το όνομά τους με ένα προϊόν δημιουργώντας το λεγόμενο generic brand. Η ρετσίνα Μαλαματίνα το έχει καταφέρει. To brand που είναι συνώνυμο με τη ρετσίνα και αποτελεί την πρώτη ύλη του εμπνευσμένου λαϊκού cocktail Tuba Libre, όπως το καθιέρωσαν και το επέβαλαν οι λάτρεις του καταναλωτές, πέρασε περιόδους ακμής αλλά και δυσκολιών. Και όχι μόνο κατάφερε να επιβιώσει σε μια μακρά περίοδο όπου η ρετσίνα ως προϊόν είχε παρεξηγηθεί στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, αλλά και να ανακάμψει με αύξηση πωλήσεων κατά 9% το 1ο εξάμηνο του 2019 και ταυτόχρονη αύξηση στο μερίδιο αγοράς στα σούπερ μάρκετ κατά 40,5% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.
Η ιστορία
Η ιστορία της ρετσίνας έχει ταυτιστεί με την ιστορία μιας εταιρείας που ξεκίνησε να παράγει «τσαούσια» (σταφύλια), στην Τένεδο, το 1860. Τότε, ο Ευστράτιος Μαλαματίνας καλλιέργησε τα γνωστά για την ποιότητά τους σταφύλια και παρήγαγε το λευκό κρασί που έγινε διάσημο στην τοπική κοινωνία. Το πρώτο οινοποιείο της οικογένειας ιδρύεται στην Αλεξανδρούπολη το 1895 με το όνομα «Η Τένεδος». Το 1922 η οικογένεια χάνει τη γη της στην Τένεδο. Ο Κωνσταντίνος Μαλαματίνας αναγκάζεται να αναζητήσει πλέον σταφύλια τοπικής παραγωγής και τότε παίρνει την απόφαση να παραγάγει το «κρασί της Ελλάδος», δηλαδή κρασί ρετσινάτο. Ο Κωνσταντίνος ταξιδεύει σε όλα τα αμπελοχώραφα της Ελλάδας. Στον Φάρο Αυλίδας, το 1934, ιδρύει την πρώτη οινοποιητική μονάδα και αξιοποιεί την τοπική παραγωγή σταφυλιών ποικιλίας Σαββατιανού. Από εκεί με το καΐκι «Μυρσίνη» μεταφέρει το κρασί του στην Αλεξανδρούπολη σε μεγάλα βαρέλια.
Στην Αυλίδα, λόγω κλίματος, η ρετσίνα ηρεμεί, ωριμάζει και μεστώνει, λέει σήμερα ο Κωνσταντίνος ο 2ος. Μετά τον πόλεμο ο Ευάγγελος, εκπρόσωπος της 3ης γενιάς Μαλαματίνα, πειραματίζεται ως επιστήμονας για μήνες με στόχο να μπορέσει η Μαλαματίνα να ταξιδέψει μέχρι το πιο απόμακρο καφενείο διατηρώντας αναλλοίωτη τη γεύση της. Το 1957 η ρετσίνα εμφιαλώνεται στο μπουκάλι τύπου «φούσκα». Η εταιρεία συνεχίζει για χρόνια να εκσυγχρονίζει τον εξοπλισμό και τις μεθόδους παραγωγής και εμφιάλωσης. Από το 1980 επεκτείνονται τα οινοποιεία στον Φάρο και στη Ριτσώνα Αυλίδας και δημιουργείται αυτοματοποιημένο οινοποιείο στην Ασωπία Βοιωτίας, που είναι ένα από τα μεγαλύτερα και πιο εξελιγμένα της Ευρώπης. Η 4η γενιά της οικογένειας με τον Κωνσταντίνο Μαλαματίνα συνεχίζει να γράφει την ιστορία της ρετσίνας.
Το μέλλον
Η ρετσίνα Μαλαματίνα, που το 2020 θα γιορτάσει τα 125 χρόνια από την ίδρυσή της, βραβεύτηκε φέτος ως ένα από τα «Αιωνόβια Brands 2019» σε εκδήλωση που διοργανώθηκε από το οικονομικό περιοδικό «The Business Review», υπό την αιγίδα των ΣΕΒ, ΕΒΕΑ, και ΣΕΛΠ. Ο Κωνσταντίνος Μαλαματίνας, ο οποίος ανέκτησε τα ηνία της εταιρείας στα τέλη του 2015, υλοποιεί ένα σχέδιο συνολικής αναδιάρθρωσής της, οραματιζόμενος ένα μέλλον αντάξιο της ιστορίας της. Νέα προϊόντα με συνέπεια στην παράδοση και στην ποιότητα, στρατηγικές συνεργασίες και αύξηση των εξαγωγών είναι οι προτεραιότητες της εταιρείας, σύμφωνα με τον κ. Μαλαματίνα, ο οποίος δηλώνει υπερήφανος συνεχιστής μιας παράδοσης και τεχνογνωσίας που εδώ και περισσότερο από έναν αιώνα άντεξε στον χρόνο και παρέμεινε ο ηγέτης στη ρετσίνα. Επόμενος σταθμός, η Μαλαματίνα να συμπεριληφθεί στις wine list των καλύτερων εστιατορίων του κόσμου
H εκλογή Τραμπ «πιέζει» το ευρώ: Ένας εμπορικός πόλεμος Ευρώπης-ΗΠΑ θα φέρει αναταράξεις - Τι προβλέπουν αναλυτές
Παγκόσμια Ημέρα για την Εξάλειψη της Βίας κατά των Γυναικών: Μια γυναικοκτονία κάθε 10 λεπτά - Τα σοκαριστικά στοιχεία
Επίδομα θέρμανσης: Βροχή αιτήσεων σε 12 μέρες - Πότε κλείνει η πλατφόρμα
Η συγκινητική έκπληξη στον Μανούσο Μανουσάκη λίγους μήνες πριν πεθάνει
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr