Θεσσαλονίκη: Σε ρόλο «καπετάνιου» το λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Μεγάλη ήταν η συμμετοχή στο 7o Export Summit που διοργάνωσε ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ)🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋
Στη θέση «καπετάνιου» βρίσκεται το λιμάνι της Θεσσαλονίκης για την οικονομική ανάπτυξη όλης της περιοχής, αφού μετατρέπεται σε στρατηγικό εξαγωγικό λιμάνι της χώρας. Αυτό επισήμανε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Φώτης Κουβέλης ανοίγοντας τις εργασίες του 7ου Export Summit που πραγματοποιήθηκε από το Σύνδεσμο Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος στη Θεσσαλονίκη με θέμα την ανάπτυξη της Θαλάσσιας Οικονομίας «Fostering Maritime Economy».
«Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης διεκδικεί δυναμική θέση στη Νοτιοανατολική Ευρώπη και ως προς τις εξαγωγές, προς Ασία. Με βασικό πλεονέκτημα την εγγύτητα με τα Βαλκάνια και την Κεντρική Ευρώπη, το λιμάνι επιδιώκει με αξιώσεις να ανεβεί πολλές κατηγορίες παγκοσμίως και είναι προφανές ότι έχει εξαγωγικό προσανατολισμό, στο πλαίσιο των διευρωπαϊκών δικτύων μεταφορών» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Κουβέλης.
Όπως τόνισε, ήδη προχωρούν οι διαδικασίες για τη νέα σιδηροδρομική γραμμή, που θα συνδέει εμπορικά την 6η προβλήτα του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης, με την υφιστάμενη μονή σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκης - Ειδομένης, δημιουργώντας νέες δυνατότητες για τις εμπορευματικές μεταφορές.
«Η μελέτη σύνδεσης της 6ης προβλήτας με το σιδηροδρομικό δίκτυο εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ 2014-2020. Το έργο αυτό, που υπολογίζεται να ολοκληρωθεί το αργότερο μέχρι το 2022, εκτιμάται ότι θα αναβαθμίσει την υπάρχουσα σύνδεση (του λιμένος) και αναμένεται να αυξήσει το έργο που εκτελείται μέσω του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του λιμανιού» ανέφερε ο κ. Κουβέλης.
Tη δημιουργία ενός Κέντρου Καινοτομίας για τα Logistics μέσα στο χώρο του λιμανιού, ανακοίνωσε από το βήμα του 7ου Export Summit ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ Α.Ε. κ. Σωτήρης Θεοφάνης. Όπως τόνισε η ανάθεση της σχετικής μελέτης θα συζητηθεί στην επόμενη συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής της εταιρείας.
Ο κ. Θεοφάνης επισήμανε στην ομιλία του ότι οι συμβατικές επενδύσεις που έχουν δρομολογήσει και θα υλοποιήσουν οι μέτοχοι της ΟΛΘ Α.Ε., θα είναι πιθανότατα έτοιμες πριν κατασκευαστούν τα έργα στα εκτός του λιμένα δίκτυα υποδομών, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις αποδόσεις των συμβατικών επενδύσεων.
«Το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης αναβαθμίζεται, οι υποδομές γύρω από το Λιμάνι εκσυγχρονίζονται, η Θεσσαλονίκη με το λιμάνι της στο κέντρο, μπορεί να αναδειχθεί σε διακομιστικό hub για προϊόντα που παράγονται στην ανατολή και καταναλώνονται στη Δύση» πρόσθεσε από την πλευρά του ο πρόεδρος του ΣΕΒΕ Γιώργος Κωνσταντόπουλος.
Ο πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρος Βενιάμης επισήμανε πως για λιμάνι της Θεσσαλονίκης ανοίγονται πλέον και νέα προοπτικές. «Θα δούμε τα επόμενα χρόνια τεράστια ανάπτυξη της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχαίας στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης αλλά και τα άλλα λιμάνια της Βόρειας Ελλάδας» είπε χαρακτηριστικά. Ο ίδιος πάντως τόνισε πως για τη Θεσσαλονίκη πρέπει πλέον να μπουν «στο τραπέζι» και οι ενδοποτάμιες μεταφορές! «Η Θεσσαλονίκη θα μπορούσε να γίνει η καγκελόπορτα της Ευρώπης και των Βαλκανίων ώστε η Ευρώπη να επικοινωνεί μέσω των ποταμών για τις μεταφορές» είπε ο κ. Βενιάμης.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του λιμανιού κ. Σωτήρης Θεοφάνης πάντως από την πλευρά του απάντησε στην πρόταση Βενιάμη λέγοντας πως, το σχέδιο για τον πλωτό Αξιό θα αποδειχθεί κενό γράμμα αν δεν υπάρχουν οι απαιτούμενες λιμενικές και σιδηροδρομικές υποδομές.
Στην ανάπτυξη του λιμανιού της Θεσσαλονίκης επικεντρώθηκε ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος κ. Γιώργος Πατέρας. Όπως τόνισε η ανάπτυξη του λιμανιού εξαρτάται από την αύξηση των φορτίων με προορισμό τη Θεσσαλονίκη όπως και των transit φορτίων. «Δυστυχώς υπήρξαν καθυστερήσεις στο παρελθόν, αλλά για να αναπτυχθεί το λιμάνι, οι αποθήκες του ΟΛΘ από καφενεία, θα πρέπει να μετατραπούν σε συνεργεία.
Χρειάζεται να αναπτυχθεί το αεροδρόμιο για να διευκολύνεται η μετακίνηση των πληρωμάτων των πλοίων, θα πρέπει το Τελωνείο να διευκολύνει στην εισαγωγή και εξαγωγή ανταλλακτικών για τα πλοία, να είναι δυνατή η αποθήκευση υλικών εντός του λιμένα, όπως και η εκφόρτωση αποβλήτων» είπε χαρακτηριστικά.
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο κ. Πατέρας στην ανάπτυξη της κρουαζιέρας για να τονίσει ότι δεν θα είναι εύκολη η προσέγγιση μεγάλων κρουαζιερόπλοιων στον ΟΛΘ, όμως το λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα μπορούσε να απευθυνθεί σε ένα niche market της αγοράς, σε εξειδικευμένη αγορά μικρότερων πλοίων. Όπως τόνισε, στόχος πρέπει να είναι, η λειτουργία του λιμένα της Θεσσαλονίκης ως home porting κρουαζιέρας, δηλαδή σαν λιμάνι εκκίνησης κρουαζιερόπλοιων και όχι τόσο ως call porting, αφού στην πρώτη περίπτωση έχει μετρηθεί ότι το άτομο ανά ημέρα ξοδεύει 170 ευρώ, ενώ στην άλλη περίπτωση μόλις 50 ευρώ.
ΣΥΡΙΖΑ: Η απώλεια της αξιωματικής αντιπολίτευσης, το τάιμινγκ και οι κινήσεις των στρατοπέδων
ΠΑΣΟΚ: Restart στην Αξιωματική Αντιπολίτευση - Το μεγάλο crash test
Γιατί ο ΟΑΣΑ προσανατολίζεται σε περισσότερους ιδιώτες στις συγκοινωνίες - Οι γραμμές... ανά παραγγελία
Στεγαστικό επίδομα για τους σπουδαστές των ΙΕΚ: Οι προθεσμίες για τις αιτήσεις και τα δικαιολογητικά
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr