«Βόμβα» στην αγορά των κατασκευών: Χωρίζει η «J&P αβαξ» ύστερα από 80 χρόνια
Μένει μόνη της στην Ελλάδα και ισχυροποιείται στις κατασκευές η οικογένεια του Δάκη Ιωάννου και του γιου του Στέλιου - Η νέα εταιρεία μετονομάζεται σε «Αβαξ»🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά ┋
Οι σπόροι της διχόνοιας που φώλιαζαν για χρόνια ανάμεσα στους επιγόνους της δυναστείας του Γώγου Παρασκευαΐδη και του Στέλιου Ιωάννου, οι μεγάλες προστριβές αλλά και η ολέθρια διάσπαση της οικογένειας ήταν οι αιτίες που διέλυσαν την πανίσχυρη αυτοκρατορία της J&P Οverseas αφαιρώντας ένα πολύτιμο εθνικό κεφάλαιο της Κύπρου, η οποία συνεχίζει να παρακολουθεί σοκαρισμένη την αποκαθήλωση του άλλοτε ισχυρού επιχειρηματικού ομίλου.
Όπως αναφέρει το δημοσίευμα του Πρώτου Θέματος σχεδόν 80 χρόνια μετά την ίδρυση της ιστορικής εταιρείας που αποτέλεσε το έμβλημα της κυπριακής οικονομίας δίνοντας δουλειά σε χιλιάδες κόσμο και χτίζοντας μεγάλα και σύνθετα έργα υποδομής σε ολόκληρη τη Μέση Ανατολή τη Βόρεια και Ανατολική Αφρική την Ασία και την Ανατολική Ευρώπη Η j&p overseas βρίσκεται από τον περασμένο Οκτώβριο σε ειδική εκκαθάριση με εξαίρεση την κυπριακή θυγατρική και την ελληνική J&P Aβαξ
Τα ηνία της τελευταίας έχουν αναλάβει η οικογένεια του Δάκη Ιωάννου και τα ιδρυτικά στελέχη του ελληνικού βραχίονα ποντάροντας στην πλήρη αυτοτέλεια και τη διατήρηση της ως ξεχωριστής επιχειρηματικής οντότητας. Είναι πραγματικά εντυπωσιακό ότι ένας κολοσσιαίος όμιλος που έφτασε να συγκαταλέγεται στις διεθνείς λίστες με τις πιο ισχυρές εταιρείες του πλανήτη ναυάγησε στην ξέρα της Σαουδικής Αραβίας, επιστρατεύοντας ακόμα και την κυπριακή κυβέρνηση για να επιστρέψουν στην Κύπρο εκατοντάδες απλήρωτοι και εξαθλιωμένοι εργαζόμενοι.
Σε πλήρη εξέλιξη η εκκαθάριση
Όπως αναφέρει το Πρώτο Θέμα, στα μέσα του φθινοπώρου εκτελεστικός πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου, Χρήστος Ιωάννου και αναπληρωματικό μέλος του διοικητικού συμβουλίου της J&P Overseas έγραψε τους τίτλους τέλους σε ένα πολυετές θρίλερ με ανυπολόγιστες απώλειες.
Κατέθεσε αίτηση στο δικαστήριο του Γκέρσνεϊ (έδρα της κυπριακής εταιρείας ανοιχτά της Νορμανδίας) προκειμένου η εταιρεία να υπαχθεί σε καθεστώς ειδικής διαχείρισης. Έκτοτε έχει ξεκινήσει ένας αγώνας δρόμου προκειμένου να κλείσουν οι τεράστιες μαύρες τρύπες να πληρωθούν οι εργαζόμενοι, αλλά και να αντιμετωπιστούν τα πιεστικά προβλήματα ρευστότητας που άφησε πίσω της μία αδιάφορη και όπως αποδείχθηκε καταστροφική διοίκηση.
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι διαδικασίες καταγραφής όλων των περιουσιακών στοιχείων και η πώλησή τους, καθώς γίνεται προσπάθεια προσέλκυσης επενδυτικού ενδιαφέροντος. Το ύψος των εσόδων που θα εισπράξει ο διαχειριστής και πόσα από αυτά θα καταλήξουν σε πιστωτές και εργαζόμενους είναι ακόμη άγνωστο.
Το ύψος των χρεών και των ζημιών υπολογίζεται σε εκατοντάδες εκατομμύρια καθώς και των χιλιάδων εργαζομένων που συνεχίζουν να είναι απελπισμένοι και απλήρωτοι στα εργοτάξια της εταιρείας στη Σαουδική Αραβία. Κάποιοι γύρισαν πίσω, υπολογίζεται όμως ότι 3.000 - 3.500 εργαζόμενοι από τους οποίους περίπου 150 Ελληνοκύπριοι παραμένουν στη χώρα καταθέτοντας προσφυγές εναντίον της εταιρείας και αναζητώντας δουλειά σε άλλες εργολαβίες.Κάποιες δικαστικές αποφάσεις που έχουν εκδοθεί δικαιώνουν το προσωπικό, αλλά ο κόσμος παραμένει εγκλωβισμένος καθώς η εταιρεία δεν έχει χρήματα για να καλύψει τα δεδουλευμένα.
Ακολουθήστε το ethnos.gr στο Instagram
Αυτονόητη η κυκλοφορία τρένων μόνο στα τμήματα με έγκριση ασφαλείας - Νέα πρόστιμα σε ΟΣΕ και Hellenic Train
«Βαθμό» στους...καθηγητές τους θα βάλουν οι φοιτητές - Θα κρίνουν τον τρόπο διδασκαλίας, τη μεταδοτικότητα και την προθυμία
Απίστευτη καταγγελία: Πήραν το 100 για περιστατικό κλοπής και αρνήθηκε να πάει - «Μας είπαν δεν μπορούν να έρθουν»
Από τη Μαρία Κάλλας στον Στέλιο Καζαντζίδη και τον Γκαμπίτο: Βιογραφίες που φωτίζουν το χθες και εμπνέουν το σήμερα
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr