PwC: Ένας στους τρεις ψωνίζει μέσω ίντερνετ
H πανδημία και τα μέτρα κοινωνικής αποστασιοποίησης έχουν οδηγήσει σε ουσιαστικές αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές εργάζονται, τρώνε, επικοινωνούν και φροντίζουν την υγεία τους🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋
Περισσότερο από το ένα τρίτο (35%) των καταναλωτών ψωνίζει πλέον τρόφιμα διαδικτυακά, με το 86% αυτών να σκοπεύει να συνεχίσει και μετά την άρση των μέτρων κοινωνικής αποστασιοποίησης. Αυτό προκύπτει από την 11η έκθεση της PwC «Global Consumer Insights Survey» για τις καταναλωτικές τάσεις και συμπεριφορές μετά το ξέσπασμα της πανδημίας. Οι καταναλωτές έχουν προσαρμόσει τον τρόπο των αγορών τους καθώς τα μέτρα κοινωνικής αποστασιοποίησης που εφαρμόστηκαν λόγω του κορωνοϊού έχουν επηρεάσει όλες τις πτυχές ζωής των καταναλωτών συμπεριλαμβανομένου του τρόπου αγορών στο σουπερμάρκετ.
Πριν την πανδημία για προϊόντα πέραν των τροφίμων κυριαρχούσαν οι αγορές στο κατάστημα σε σύγκριση το διαδίκτυο. Ποσοστό 47% των καταναλωτών ανέφεραν αγορές σε φυσικά καταστήματα σε καθημερινή ή εβδομαδιαία βάση σε σύγκριση με τις αγορές μέσω κινητού τηλεφώνου (30%), υπολογιστή (28%) και ψηφιακού βοηθού φωνής (15%). Μετά την πανδημία, οι αγορές μέσω διαδικτύου για προϊόντα εκτός τροφίμων έχουν σημειώσει σημαντική αύξηση (κινητό 45%, υπολογιστής 41%, τάμπλετ 33%). Η τάση αυτή είναι ιδιαιτέρως αισθητή στην Κίνα και τη Μέση Ανατολή, με 60% και 58% των ερωτηθέντων να αναφέρουν ότι έχουν ξεκινήσει να ψωνίζουν περισσότερο μέσω των κινητών τηλεφώνων τους.
Περαιτέρω, το 59% των millennial και το 57% όσων έχουν παιδιά εστιάζουν περισσότερο στην ευεξία τους από άλλες ομάδες. Η εστίαση στην προσωπική φροντίδα έχει αυξηθεί, με το 51% των καταναλωτών σε πόλεις να συμφωνούν ή να συμφωνούν πολύ ότι επικεντρώνονται πλέον περισσότερο στην φροντίδα της ψυχικής υγείας, της ευεξίας, της σωματικής υγείας και της διατροφής τους ως αποτέλεσμα του COVID-19. Οι κάτοικοι των πόλεων που ερωτήθηκαν μετά την εμφάνιση του ιού, θεωρούν την ασφάλεια (49%) και τις υπηρεσίες υγείας (45%) εξίσου σημαντικές με τις προοπτικές απασχόλησής τους (45%) για την ποιότητα της ζωής τους.
Καταναλωτές και βιωσιμότητα
Η έρευνά έδειξε την ξεκάθαρη υιοθέτηση της βιωσιμότητας και την αίσθηση του καθήκοντος ως πολίτες. Για παράδειγμα, στα αποτελέσματα της έρευνας που πραγματοποιήθηκε πριν την πανδημία, το 45% των ερωτηθέντων παγκοσμίως ανέφερε ότι αποφεύγει τη χρήση πλαστικού όποτε είναι δυνατόν, το 43% περιμένει από τις επιχειρήσεις να λογοδοτούν για τον περιβαλλοντικό τους αντίκτυπο και το 41% περιμένει από τις εταιρείες λιανικής να καταργήσουν τις πλαστικές σακούλες και συσκευασίες. Ενδιαφέρον έχει επίσης και το γεγονός ότι όταν ρωτήσαμε τους καταναλωτές ποιος έχει μεγαλύτερη ευθύνη να ενθαρρύνει βιώσιμες συμπεριφορές στην πόλη τους, σε ποσοστό 20% απάντησαν «εγώ ο καταναλωτής», ενώ 15% επέλεξαν την απάντηση «ο παραγωγός ή ο κατασκευαστής». Όταν ρωτήσαμε τους καταναλωτές σχετικά με την προθυμία τους να μοιραστούν δεδομένα, σε ποσοστό 49% απάντησαν ότι ήταν πρόθυμοι να μοιραστούν τα δεδομένα τους εάν αυτό θα βοηθούσε στη βελτίωση της πόλης τους.
«Ενώ κάποιες τάσεις σημειώνουν ανοδική πορεία εδώ και αρκετό καιρό, η έρευνά μας δείχνει ότι η πανδημία έχει εντείνει την επιθυμία των καταναλωτών για διαφάνεια, βιωσιμότητα και ευκολία. Οι εταιρείες που αποκομίζουν τα περισσότερα οφέλη είναι αυτές που έχουν κατακτήσει την εμπιστοσύνη του καταναλωτή, που έχουν επενδύσει σε μια ομαλή και απρόσκοπτη διαδικασία αγοράς και έχουν θέσει ως προτεραιότητα την υγεία και την ασφάλεια των καταναλωτών», σημειώνει ο Αιμίλιος Μελής, Επικεφαλής των Καταναλωτικών Αγορών της PwC Ελλάδας.
Επιπλέον, ο Oz Ozturk, Επικεφαλής Συμβουλευτικών Υπηρεσιών των Παγκόσμιων Καταναλωτικών Αγορών της PwC ΗΒ, αναφέρει: «Κατά τα τελευταία 11 χρόνια που διεξάγουμε την έρευνα με καταναλωτές από όλο τον κόσμο, ποτέ άλλοτε δεν καταγράψαμε τέτοια σύγκλιση απόψεων σχετικά με τη διαφάνεια, τη βιωσιμότητα και την κοινωνική ευαισθητοποίηση. Σε μια τόσο κρίσιμη συγκυρία, η ανάγκη για τις εταιρείες που συναλλάσσονται άμεσα με τον καταναλωτή να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των δυνητικών πελατών τους δεν θα μπορούσε να είναι πιο ξεκάθαρη».
Η έρευνα Global Consumer Insights Survey αποτελεί την 11η έρευνα της PwC σε καταναλωτές παγκοσμίως. Η PwC πραγματοποίησε δύο ξεχωριστές έρευνες διαδικτυακά. Στην πρώτη συγκέντρωσε απαντήσεις από 19.098 καταναλωτές από 27 χώρες ή περιοχές και 74 πόλεις μεταξύ Αυγούστου-Σεπτεμβρίου 2019. Στην δεύτερη έρευνα συγκέντρωσε απαντήσεις από 4.447 καταναλωτές από 9 χώρες ή περιοχές και 35 πόλεις μεταξύ Απριλίου-Μαΐου 2020
Axios: Ισραήλ και Λίβανος συμφώνησαν σε σχέδιο για κατάπαυση πυρός – Τι λέει αμερικανός αξιωματούχος
Γεραπετρίτης για ελληνοτουρκικά: «Δεν υφίσταται μυστική διπλωματία, ισχύει το αντίθετο»
Πανικός στη Βουλή της Σερβίας: Άγριος καυγάς μεταξύ βουλευτών – Σοκαριστικό βίντεο
Βέφα Αλεξιάδου: Η «εθνική μαγείρισσα» που έβαλε την Ελλάδα στο παγκόσμιο τραπέζι, ένα φωτεινό παράδειγμα ζωής
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr