article background image

Ο ελληνικής καταγωγής ηθοποιός, παραγωγός και σκηνοθέτης του Χόλιγουντ, Louis Mandylor, γνωστός για τις συμμετοχές του σε επιτυχημένες σειρές και ταινίες, όπως «The Offer», «Debt Collector» και «Γάμος Αλά Ελληνικά», μοιράζεται μαζί μας στιγμές από τη ζωή του αλλά και τα μελλοντικά του επαγγελματικά σχέδια, καθώς η λαμπρή καριέρα του συνεχίζει να εξελίσσεται τόσο μπροστά όσο και πίσω από τις κάμερες. Παρά την επιτυχημένη πορεία του ως ηθοποιός, με πολλές ετήσιες συμμετοχές σε παραγωγές, η δραστηριότητά του ως σκηνοθέτης ανανεώνεται διαρκώς, αναλαμβάνοντας μεγάλες παραγωγές στο Λος Αντζελες, την Ασία και την Ευρώπη.

Σχεδιάζει ο ίδιος τα storyboards των ταινιών του σε χαρτί, προτιμώντας αυτή την παραδοσιακή προσέγγιση, και πρόσφατα ανέβασε στα social media μια ζωγραφιά ενός πίνακα που φιλοτέχνησε μ' έναν πελαργό που φέρνει ένα μωρό. Μια ανάρτηση που φανερώνει διακριτικά μια ευχάριστη εξέλιξη στην προσωπική ζωή του γοητευτικού ηθοποιού. 

Από παιδί, οι ήρωες στις ταινίες τον επηρέασαν βαθιά, αγαπώντας εξίσου και τους αντιήρωες. «Αγαπούσα και τις δύο πλευρές του νομίσματος, γιατί με έκαναν να νιώθω διαφορετικά πράγματα. Το σχολείο μου φαινόταν περιττό και απόλυτα αδιάφορο, οπότε άρχισα να ζωγραφίζω. Η εικονογράφηση έγινε πάθος, όπως και ο αθλητισμός» λέει ο ίδιος στο ethnos.gr. Αυτά τα δύο πάθη τελικά τον οδήγησαν να εγκαταλείψει το σχολείο. Παρά τις αντιδράσεις του πατέρα του, John, η απόφαση αυτή συνέβαλε στην εξέλιξή του ως καλλιτέχνης και αθλητής.

Όταν ο αδερφός του, ο Κώστας, μετακόμισε στο Λος Αντζελες, τον ακολούθησε αρκετά γρήγορα κι εκείνος, κυνηγώντας καριέρα στην πυγμαχία και, με τον καιρό, στην υποκριτική. «Σύντομα συνειδητοποίησα ότι είχα μεγάλο πάθος με την υποκριτική και τώρα είμαι σε μια προσωπική αποστολή να γίνω σκηνοθέτης. Κάποιος θα έλεγε ότι είμαι ήδη σκηνοθέτης με τόσες ταινίες που έχω ετοιμάσει, αλλά ο στόχος μου είναι να το κάνω στο υψηλότερο επίπεδο. Θέλω να διατηρώ αυτή την αίσθηση ότι ακόμα προσπαθώ, γιατί με κινητοποιεί να φτάσω τον στόχο μου. Η διαδικασία της οργάνωσης μιας σκηνής με τους ηθοποιούς μου είναι πραγματική ευλογία, ευδαιμονία» τονίζει. 

Στιγμιότυπο από backstage γύρισμα της ταινίας «Operation Blood Hunt» με σκηνοθέτη τον Louis Mandylor

Ποια ήταν η πρώτη ταινία που είδατε και σας ενέπνευσε να ακολουθήσετε αυτή την καριέρα στον κινηματογράφο;

Θα έλεγα «Το Κουρδιστό Πορτοκάλι» του Στάνλεϊ Κιούμπρικ. Άκου μια αληθινή ιστορία: Οι γονείς μου και μια άλλη ελληνική οικογένεια αποφάσισαν να κάνουν βραδιά κινηματογράφου σε ένα drive-in σινεμά εκείνη την εποχή. Αθώοι όπως ήταν, δεν ήξεραν ότι πήραν μια παρέα παιδιών να δουν το «Κουρδιστό Πορτοκάλι», νομίζοντας ότι είναι μιούζικαλ. (Γέλια) Ναι! Μας είπαν να αράξουμε στο πίσω κάθισμα και να παρακολουθήσουμε! Όταν εμφανίστηκε το πρώτο στήθος, ο θείος μου φώναξε: «Όλοι κάτω! Τώρα!». Εγώ, καθισμένος πλαγίως και κλαίγοντας, συνειδητοποίησα ότι μπορούσα να δω όλη την ταινία μέσα από μια χαραμάδα, ένα κενό ανάμεσα στο κάθισμα και την πόρτα. Έτσι δημιουργήθηκε μια έντονη ανάμνηση για μένα, και ακόμα και σήμερα, μένω άναυδος από την επίδραση που μπορεί να έχει μια ταινία σε κάποιον.

Ποιες είναι οι κύριες προκλήσεις που αντιμετωπίζετε όταν σκηνοθετείτε μεγάλες παραγωγές σε διαφορετικές τοποθεσίες, όπως το Λος Άντζελες, την Ασία και την Ευρώπη;

Η δημιουργία μιας ταινίας είναι πρόκληση από κάθε άποψη - πρέπει να επιμεληθείς κάθε μικρή λεπτομέρεια. Η επιλογή του καστ είναι πάντα το πιο δύσκολο και σημαντικό ζήτημα. Φυσικά, όλα τα στοιχεία είναι σημαντικά, αλλά οι ηθοποιοί και το καλό σενάριο είναι τα πιο κρίσιμα για μια επιτυχημένη ταινία. Οι τοποθεσίες δεν με ανησυχούν καθόλου, καθώς προσαρμόζομαι σε κάθε περιβάλλον. Κάθε τόπος έχει τις δικές της προκλήσεις, αλλά με σχολαστική προετοιμασία και λεπτομερή σχεδιασμό των σκηνών, νιώθω έτοιμος. Έτοιμος για μάχη, γιατί η δημιουργία μιας ταινίας είναι ακριβώς αυτό!

Ο ωμός ρεαλισμός και τα ιδιαίτερα πλάνα είναι χαρακτηριστικά της σκηνοθετικής σας ματιάς. Πώς αναπτύξατε αυτό το στυλ;

Κάποιοι από τους στενούς μου συνεργάτες με φωνάζουν «Peckinpah» (Γέλια). Τι τιμή! (σ.σ. Sam Peckinpah αμερικανός σκηνοθέτης των γουέστερν με χαρακτηριστικό σκληρό ύφος). Αλλά ναι, το στυλ μου είναι ακριβώς αυτό. Προφανώς και πρέπει να γυρίσω το συγκεκριμένο σενάριο που έχω μπροστά μου, αλλά προσπαθώ να του δώσω μια ρεαλιστική καλλιτεχνική δράση με επίκεντρο τους χαρακτήρες ή τον τρόμο. Και ναι, έρχονται δύο καταπληκτικές ταινίες, το «Operation Bloodhunt» και το «Paralysis», δυο ωραία θρίλερ. Σε τελική ανάλυση, οι ταινίες πρέπει να είναι ρεαλιστικές, ν' αντικατοπτρίζουν σε κάποιο βαθμό το ποιοι είμαστε, έτσι δεν είναι; 

Κατά τη διαδικασία παραγωγής μιας ταινίας σας, ακολουθείτε τη διαδικασία σχεδιασμού των storyboards. Πώς σας βοηθάει αυτή η παραδοσιακή προσέγγιση στο χαρτί;

Πολύ ενδιαφέρουσα ερώτηση αυτή. Μια απλή λίστα σκηνών δεν με βοηθά καθόλου. Εξακολουθείς να χρειάζεσαι να στήσεις το πλάνο, να περιγράψεις τη χορογραφία, να επιλέξεις φακούς κ.λπ. Τα storyboards μου είναι τόσο ακριβή που μοιάζουν ουσιαστικά με κόμικς, περιλαμβάνοντας γωνίες, κίνηση, φακούς κ.λπ. Αυτό επιτρέπει την πλήρη προετοιμασία πολύ νωρίτερα, κάτι που είναι εξαιρετικά χρήσιμο όταν έχεις περιορισμένο χρόνο. Έτσι, όταν φτάνουμε στο σετ, απομένουν μόνο οι πρόβες και οι απαραίτητες προσαρμογές. Τα σχεδιάζω στο χαρτί, ναι. Όχι υπολογιστές και αυτές τις εφαρμογές που σε κάνουν ψηφιακό «ειδήμονα», για να το πούμε έτσι. Απλά δεν είναι για μένα. Όλα με το χέρι, ζωγραφίζοντας ελεύθερα, και πράγματι υπάρχει κάτι στο μολύβι και το χαρτί, που, χωρίς τα data, είναι και πιο γήινο.

Υπάρχουν στιγμές που έχετε σκεφτεί να αφήσετε στην άκρη την υποκριτική και να ασχοληθείτε αποκλειστικά με τη σκηνοθεσία;

Ναι, το σκέφτομαι συχνά και ειδικά αυτές τις μέρες! Αλλά όταν έρχεται μπροστά σου ένας καλός ρόλος, ε, είναι δύσκολο να τον αφήσεις.

Ο ελληνικός λαός σας έχει γνωρίσει κυρίως από τις ταινίες «Γάμος Αλά Ελληνικά», οι οποίες σημείωσαν μεγάλη επιτυχία. Τι θυμάστε πιο έντονα από τη συνεργασία σας με τη Νία Βαρντάλος και το υπόλοιπο καστ;

(Γέλια) Τους αγαπώ πάρα πολύ! Υπάρχουν τόσες πολλές καταπληκτικές στιγμές, αληθινές και γεμάτες συναίσθημα, αλλά και στιγμές γεμάτες εκρηκτικά γέλια! Μια ιστορία που αγαπώ είναι όταν η Νία μπήκε στο τροχόσπιτο και είπε «ποιος θα βρει μια ατάκα για το "έχω τρεις μπάλες;"» Επρεπε να βρεθεί εναλλακτική εκείνη τη στιγμή και μας ζήτησε όλους να προτείνουμε ατάκες. Ένα δωμάτιο γεμάτο Έλληνες άρχισε να πετάει σπαρταριστές ατάκες και γελούσαμε πολύ. Έκλεισα τα μάτια μου και φώναξα «έχω τρία α...α» στα ελληνικά και εκείνη λύγισε από τα γέλια... όπως και όλοι οι Έλληνες! Και βγήκε τρέχοντας από το τροχόσπιτο φωνάζοντας «αυτό είναι, αυτό είναι»! Την αγαπώ τη Νία πολύ.

Ρίχνοντας μια ματιά στο βιογραφικό σας, παρατηρούμε ότι είστε αρκετά ενεργός υποκριτικά και σκηνοθετικά. Πού βρίσκετε χρόνο για τον εαυτό σας; Τι σας αρέσει να κάνετε στον ελεύθερό σας χρόνο;

Ζωγραφική με λάδι, μολύβια, μουσική και πάλη! Είμαι φαν του UFC και του ποδοσφαίρου! Ω, δεν ξέρω αν φαίνονται αυτά που λέω, σαν αυτά που γράφει κάποιος σε πλατφόρμες όπως το Tinder (Γέλια). Αγαπώ τα ταξίδια και το φαγητό, αλλά πάνω απ' όλα, η οικογένειά μου είναι όλος ο κόσμος μου.

Έχετε ήδη ολοκληρώσει τα γυρίσματα της νέας σας ταινίας «Paralysis». Πείτε μας περισσότερα για αυτήν....

Ουάου! Αυτή η ταινία είναι μια βαριά και όμορφη έκφραση του τι συμβαίνει στις ΗΠΑ αυτή τη στιγμή. Η πλοκή είναι σε μια μικρή πόλη έξω από το Λας Βέγκας. Ανυπομονώ να ετοιμαστεί και να κυκλοφορήσει. Έχω ένα καλό προαίσθημα για αυτή την ταινία!

Louis Mandylor (Copyright: Norik Uka)

Πιστεύετε ότι ο ελληνικός κινηματογράφος μπορεί να φτάσει ποτέ στα επίπεδα του Χόλιγουντ;

Ανοίγεις μεγάλο κεφάλαιο.. ναι, γιατί όχι! Υπάρχει μεγάλα ταλέντα στην Ελλάδα και οι ευρωπαϊκές ταινίες είναι πάντα καταπληκτικές. Δεν το αποκλείω. Έχω πάντως δύο υπέροχες ταινίες που θέλω να γυρίσω σύντομα στην Ελλάδα, μακάρι να γίνει.

Πώς προέκυψε η συνεργασία σας με τις αδελφές Σπανομάρκου για τη σύνθεση μουσικής για την επόμενη ταινία που σκηνοθετείτε στην Ελλάδα;

Θα γυρίσω μια ταινία στο Κοσσυφοπέδιο τον Οκτώβριο, η οποία αφηγείται μια όμορφη ιστορία για μια διαλυμένη οικογένεια - έναν πατέρα και τον γιο του που έμειναν μόνοι όταν πέθανε η μητέρα. Ο γιος είναι ένας πολλά υποσχόμενος νέος πυγμάχος. Η ιστορία είναι συγκινητική και αισιόδοξη, δείχνοντας το πείσμα για επιβίωση. Η συνεργασία μου με τον Fitim Krasniqi εξελίσσεται σε κάτι σπουδαίο και θα συνεχιστεί. Οι αδερφές Σπανομάρκου, οι ταλαντούχες φίλες μου, θα προσθέσουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους στη μουσική της ταινίας, προσδίδοντας μοναδικές αποχρώσεις στην κινηματογραφική εμπειρία. Έχουμε πολλά ακόμη να κάνουμε μαζί στο μέλλον, αλλά δεν μπορώ να αποκαλύψω περισσότερα αυτή τη στιγμή.

Ποια είναι η σχέση σας με τις οικογενειακές σας ρίζες στην Ελλάδα και ποιοι είναι οι αγαπημένοι σας προορισμοί στη χώρα;

Αγαπώ την Ελλάδα! Και οι δύο γονείς μου είναι από την Πελοπόννησο, έχουμε ένα οικογενειακό σπίτι στην Αθήνα, αλλά μένω και στη Βουλγαρία εκτός από το Λος Αντζελες που βρίσκομαι τον περισσότερο χρόνο λόγω της δουλειάς. Μου αρέσει γενικά να οδηγώ μέχρι τη Θεσσαλονίκη. Λατρεύω αυτή την πόλη! Ο ελληνικός πολιτισμός είναι αναπόσπαστο κομμάτι μου, όπως και η ιστορία. Έχω και μερικά τατουάζ με αρχαία ελληνικά θέματα.

Έχετε κάποιο αγαπημένο ελληνικό φαγητό;

Καλαμάκια ή αλλιώς σουβλάκι. Έχω ακούσει ότι έχουν διαφορετικές ονομασίες ανάλογα με την περιοχή που μένεις στην Ελλάδα, έτσι;  Είναι μια μάχη! (Γέλια)

Η πρόσφατη ανάρτησή σας με τη ζωγραφιά του πελαργού υπαινίσσεται μια ευχάριστη εξέλιξη στην προσωπική σας ζωή. Υπάρχει κάτι που θα θέλατε να μοιραστείτε με το κοινό σας;

Ναι, πράγματι! Η ζωγραφιά μου αυτή δείχνει έναν πελαργό που φέρνει ένα αγοράκι! Το δικό μου μωρό, το αγοράκι μου! Noah Ιωάννης Ηλίας Θεοδοσόπουλος.

Ο πίνακα που φιλοτέχνησε ο Louis Mandylor μ' έναν πελαργό που φέρνει ένα μωρό

Τι άλλο να περιμένουμε από εσάς, τόσο στην υποκριτική όσο και στη σκηνοθεσία, στο προσεχές μέλλον;

Περιμένουμε μερικά σπουδαία νέα. Πέντε ταινίες πρόκειται να κυκλοφορήσουν άμεσα! Συναρπαστικό, ανυπομονώ! Και μερικές ακόμη είναι στο πρόγραμμα. Σύντομα θα μάθετε και περισσότερα νέα για τις αδερφές Σπανομάρκου και εμένα σχετικά με την ταινία για την πυγμαχία. Ευχαριστώ πολύ για την συνέντευξη!